بسته شدن راه های ارتباطی 50 روستای آذربایجان غربی

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از بازگشایی راه های ارتباطی 50 روستای استان که به علت کولاک بسته شده بود، خبرداد.
تصویر بسته شدن راه های ارتباطی 50 روستای آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون، «غلامرضا رسول زاده» با بیان اینکه این روستاها در مسیرهای اهر - ورزقان، اهر - کلیبر، اهر - مشکین شهر و خواجه - ورزقان قرار دارند، افزود: راهداران روز گذشته ۷۴۰ مورد اقدام به بازگشایی راه های ارتباطی روستاهای استان در مسیرهای مختلف کردند ولی کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستاها را بست.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی راه های شریانی و اصلی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد و با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستاهای بسته شده نیز تا اواخر امروز بازگشایی می شود.

۱۵ سرنشین خودروهای گرفتار در برف از مرگ حتمی نجات یافتند

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: شب گذشته در مسیر اهر - کلیبر راهداران با امدادرسانی به چهار خودرو گرفتار در برف و کولاک، ۱۵ نفر سرنشین این خودروها را از مرگ حتمی نجات و در راهدارخانه سامبران اسکان دادند.

رسول زاده، ادامه داد: همچنین راهداران مستقر در راه های حومه شهرستان های اهر و ورزقان، شب گذشته به ۱۲۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با بازگشایی راه و هدایت آن ها به مسیرهای خود موجب شدند تا این خودروها به مقصد خود حرکت کنند.

وی یادآور شد: در عملیات زمستانی راهداران استان در شب گذشته و بامداد امروز بیش از ۶۰ هزار کیلومترباند برف روبی و نمک و شن پاشی شد .

رسول زاده، از رانندگان و مسافران خواست به هنگام بارش برف و کولاک از سفر به مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودداری و در صورت ضرورت سفر قبل از حرکت از طریق تلفن گویای ۱۴۱ ، اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت آب و هوایی جاده ها اطلاع کسب کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در روزهای اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد.

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، بیشترین بارش در منطقه ارسباران به ویژه شهرهای اهر، ورزقان، کلیبر و هوراند باریده است و بر اساس همین گزارش تا اواسط هفته آینده سامانه بارشی وارد استان نخواهد شد و جوی پایدار حاکم می شود.

منبع: ایرنا

586753