با حضور استاندار مرکزی:

اولین پیشخوان خدمات کتابخانه ای در استان مرکزی افتتاح شد

اولین پیشخوان خدمات کتابخانه ای استان مرکزی با حضور استاندار و مدیران استانی در روستای چهرقان کمیجان افتتاح شد.


تصویر اولین پیشخوان خدمات کتابخانه ای در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی در این مراسم گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از پیشخوان کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان هستیم که به عنوان یک ظرفیت فرهنگی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، شورای اسلامی و دهیاری روستای چهرقان ایجاد شده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه روستای چهرقان یک روستای قرآنی و منحصر به فرد در کشور و جزو افتخارات استان مرکزی است، بیان کرد: بهره برداری از پیشخوان کتابخانه روستا مقارن با روز قلم این فرصت را ایجاد می‌کند که نوجوانان و جوانان به راحتی به منابع کتابخانه های بزرگ استان دسترسی داشته باشند و قطعا در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل و مشکلات این روستا نیز در این سفر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، افزود: راه اندازی و ایجاد مراکز فرهنگی در روستاها به عنوان یک ضرورت می بایست مورد توجه ارگان های فرهنگی قرار گیرد و اقدام ارزشمند کتابخانه های عمومی استان در این زمینه قابل تقدیر است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: پیشخوان خدمات کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان شعبه ای از کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهر کمیجان است که توسط این کتابخانه پشتیبانی می شود و این طرح برای اولین‌بار در استان مرکزی و شهرستان کمیجان انجام شده است.

سکینه خاتون مهدیان پور گفت: در روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت در صورت اختصاص فضای مناسب، کتابخانه عمومی راه اندازی می شود و در روستاهای کمتر از 1500 نفر مجاز به راه اندازی پیشخوان خدمات کتابخانه ای هستیم.

وی افزود: تفاوت کتابخانه با پیشخوان، فضای در نظر گرفته شده برای مطالعه و نیز بخش های متعدد به منظور خدمت رسانی به گروه های مختلف سنی از جمله کودک، نوجوان و بزرگسال، است. پیشخوان ها به منظور تسهیل دسترسی مخاطبین برای امانت و بازگشت کتاب راه اندازی شده اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: پیشخوان کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان مساحتی بیش از 130 مترمربع و گنجایش بالغ بر 7 هزار نسخه کتاب دارد که در مرحله نخست با 3 هزار نسخه کتاب، خدمت رسانی خود را آغاز کرده است.

مهدیان پور گفت: حق انتفاع ساختمان پیشخوان با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای چهرقان به مدت 20 سال در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفته و تا کنون بیش از یک میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات کتابخانه ای و بیش از 450 میلیون ریال بابت تجهیزات سرمایشی و گرمایشی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم افتتاح پیشخوان اندیشه روستای چهرقان الگویی برای سایر روستاهای استان شود تا بتوانیم به ارائه خدمات کتابخانه ای به مردم شریف روستاها داشته باشیم.

404268

مطالب مرتبط