انتشار جلد دوم روایت سردار صفوی «از شرق بصره تا مهران»

جلد دوم از روایت سردار سید یحیی صفوی با عنوان «از شرق بصره تا مهران» روانه بازار نشر شد.

تصویر انتشار جلد دوم روایت سردار صفوی «از شرق بصره تا مهران»

به گزارش سایت خبری پرسون، جلد دوم کتاب تاریخ شفاهی سردار سید یحیی صفوی با عنوان «از شرق بصره تا مهران» به کوشش حسین اردستانی به‌تازگی توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مجموعه سه جلدی از روایت سید یحیی صفوی در مجموعه تاریخ شفاهی فرماندهان محصول ۴۶ جلسه مصاحبه حسین اردستانی با سردار صفوی است که ۲۸ جلسه آن در قالب جلد اول تنظیم شده و به دوران دانشجویی و مبارزات قبل از انقلاب او و نقش بارز صفوی در آزادسازی سنندج می‌پردازد. این جلد با نام «از سنندج تا خرمشهر» زمستان سال ۹۹ تجدید چاپ شده بود.

جلد دوم از جلسه بیست‌ونهم مصاحبه تا جلسه پنجاهم را در ۲۲ فصل پوشش می‌دهد. نکته اینکه حسین اردستانی در ابتدای سال ۹۶ پس از همان ۴۶ جلسه مصاحبه در میان ناباوری همگان دار فانی را وداع گفت. بنابراین از جلسه ۴۷ تا ۵۷ از این روایت در مصاحبه با دیگر پژوهشگران انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام و تدوین شده است.

جلد دوم کتاب در این ۲۲ فصل به تشریح عملیات‌های دفاع مقدس از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ اختصاص یافته و سردار صفوی از عملیات رمضان تا کربلای ۲ را در این مجلد روایت کرده است.

جلد سوم این کتاب پایان جنگ تا پذیرش قطعنامه پوشش می‌دهدکه هنوز در دست تدوین است.

این‌کتاب با ۴۸۸ صفحه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

408797