آیا گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش قربانی دعوای دولت و مجلس شد؟

دومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دولت رئیسی موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس یازدهم نشد.
تصویر آیا گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش قربانی دعوای دولت و مجلس شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در زمان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیسی، کمترین مانعی میان دولت و مجلس ایجاد شد و وزرا به غیر از حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، تقریبا راحت رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کردند و در این میان برخی وزرای ضعیف نیز به قوه مجریه راه پیدا کردند.

صبح امروز دومین گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش نیز که بعد از وقفه طولانی به مجلس معرفی شده بود، رد صلاحیت شد تا این وزارتخانه با وجود میلیون‌ها معلم و دانش آموزان در این شرایط حساس بلاتکلیف بمانند.

از همان ابتدای معرفی فیاضی حرف و حدیث‌ها پیرامون وی وجود داشت. موضوع جنجالی این روزها یعنی داماد مسئولین بودن، او را وارد حاشیه کرد. اما از همه مهتر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و بخش عمده‌ای از معلمان معتقد بودند، وی از بدنه آموزش و پرورش نیست و در نهایت کارنامه ضعیف فیاضی کسب رأی اعتماد و تصدی وزارت آموزش و پرورش را برای او دور کرد.

اما رد صلاحیت فیاضی از جهت دیگری نیز قابل بررسی است، رابطه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم دیگر مانند سه ماه گذشته مطلوب نیست و سرد شده است. بسیاری از نمایندگان مجلس زبان به انتقاد از عملکرد دولت گشوده و انتقادات تندی را مطرح می‌کنند. عملکرد ضعیف دولت رئیسی در 100 روز اول از ریاست جمهوری‌اش حتی صدای نمایندگان مجلس همسو با وی را نیز بلند کرده و این زنگ خطری برای رئیسی است.

شاید نتوان گفت که مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش قربانی دعوای دولت و مجلس شد، چرا که کارنامه ضعیف فیاضی آشکار بود، اما می‌توان گفت که بهارستانی‌ها این بار با سخت‌گیری بیشتری گزینه تصدی یک وزارتخانه را بررسی کردند، اتفاقی که در مرحله اول رأی اعتماد به وزرا رخ نداد و اشخاص ضعیف برای وزارتخانه‌های حساس انتخاب شدند.

371233