آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد و گفت: آزمون مربوطه چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد در مهرماه راهی مدارس می‌شوند.
معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در آزمون‌هایی نهایی از سهم ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی دوازدهمی‌ها در کنکور ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیر ممکن است.
مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری باید نسبت به تکمیل کاربرگ‌های مورد درخواست اقدام کنند و همچنین هریک از داوطلبان معرفی شده چندبرابر ظرفیت، موظف هستند طبق مفاد اطلاعیه سازمان سنجش و براساس تقویم زمان بندی در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.
دبیر کمیته شیر وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: هم‌اکنون در کشور توان تولید ۲۰۰ میلیون پاکت شیر را داریم اما در طرح شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز است.
محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات شبه‌نهایی گفت: امیدواریم شرایطی که‌ در امتحانات شبه‌نهایی ایجاد شده است، زمینه‌ساز عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با امتحانات نهایی و از سوی دیگر کاهش استرس آنها شود.
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در دیماه سال گذشته بود که مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان بابت دریافت خدمات خوابگاهی و غذا در ایامی که این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند را ابطال کرد و حال وزیر آموزش و پرورش بخشنامه این امر را به دانشگاه‌های فرهنگیان، تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش‌ استانها ابلاغ کرده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: متقاضیان شرکت در کنکور از اول تا دهم اردیبهشت فرصت دارند با ثبت‌نام در سامانه آموزش و پرورش اقدام به ترمیم نمره کنند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش

تغییر در محتوای کتب اول ابتدایی را امسال آغاز خواهیم کرد

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر در محتوای کتب اول ابتدایی را امسال آغاز خواهیم کرد و در مدارس محدودی به صورت آزمایشی محتوای جدید آموزش داده خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: کار تغییر کتب درسی در مرحله کارشناسی است و براساس برنامه ریزی‌های درسی، احتمال تغییر جدول عناوین دروس وجود دارد به طوریکه ممکن است اجرای آزمایشی دروس در سال ۱۴۰۴ و اجرای سراسری آن در سال ۱۴۰۵ محقق شود.
مدیر عامل صندوق فرهنگیان معتقد است: اگر اعتمادسازی صورت پذیرد و بانک سرمایه مجددا اعتبار واقعی خود را به دست آورد و فرهنگیان بانک سرمایه را برای فعالیت های بانکی و دریافت حقوق برگزینند اتفاق های مثبت و کم نظیری را شاهد خواهیم بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم گفت: امسال علی رغم اینکه در موضوع شناسایی افراد بازمانده از تحصیل دستاوردهایی داشتیم، عمده چالش ما در بحث جذب این افراد به تحصیل است.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: بسیاری از آسیب‌ها زمانی آغاز می شود که دانش آموز در روند پیشرفت تحصیلی با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین توجه به موضوع هدایت تحصیلی یکی از راه‌های جلوگیری از ورود دانش آموز به آسیب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه همه ساله برنامه «سنجش سلامت جسمانی» و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و غربالگری نوآموزان در تابستان اجرا می شد گفت: امسال برای اولین بار در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ طرح در حال اجرا است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار کلاس درس ناایمن در کشور، گفت : در سال ۱۴۰۳ صنعتی سازی، سبک سازی و ارزان سازی موضوعاتی است که پیگیری آن در دستور کار است؛ در حوزه مقاوم سازی کار به صورت جدی دنبال می‌شود تا مدارس ناایمن به مدارس ایمن تبدیل شوند.