باقرزاده:

کیفیت یادگیری دانش‌آموزان معیار اصلی تمامی تصمیمات است

علی باقرزاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، تأکید کرد که انتخاب معلمان شایسته، متعهد و توانمند، محور اصلی استخدام در این وزارتخانه است و تمامی برنامه‌ها و اقدامات باید معطوف به ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان باشد. وی همچنین از اجرای نظام ارزیابی مستمر صلاحیت حرفه‌ای معلمان و برنامه‌ریزی برای نیازهای نیروی انسانی ۶ تا ۱۰ سال آینده خبر داد.
تصویر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان معیار اصلی تمامی تصمیمات است

به گزارش سایت خبری پُرسون، باقرزاده در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی مدیران و معاونان حوزه منابع انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، با تأکید بر اینکه معیار سنجش تمامی برنامه‌ها و منابع میزان تأثیرگذاری آن‌ها بر یادگیری است، گفت: هر اقدامی از استخدام، نقل و انتقال، تا آموزش‌های ضمن خدمت، باید منافع دانش‌آموز را محور قرار دهد.

استخدام معلمان شایسته و توانمند

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام نیروها اظهار کرد: انتخاب معلمان شایسته، متعهد، متخصص و توانمند از طریق سنجش دقیق شایستگی‌ها، رعایت اصل رقابت عادلانه، صیانت از حقوق داوطلبان و پاسخگویی به اعتراضات، اصلی‌ترین محور تمرکز ما در امر استخدام است.

تدوین ساختار جدید و ضوابط استخدامی

وی افزود: با بررسی تجربیات دیگر کشورها و آسیب‌شناسی ساختار فعلی، ضوابطی برای طراحی ساختار جدید تدوین شده و برای تصویب نهایی به دولت ارائه گردیده است.

اجرای نظام ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای

باقرزاده با بیان اینکه تمامی نیروها از اولین روز حضور تحت نظام ارزیابی مستمر قرار می‌گیرند، گفت: نتایج ارزیابی‌ها مبنای تصمیم‌گیری در حوزه‌هایی مانند جبران خدمات، نگهداشت نیروهای توانمند و برنامه‌های بالندگی شغلی خواهد بود.

چرخه کیفیت منابع انسانی و برنامه‌ریزی آتی

وی چرخه کیفیت منابع انسانی را شامل عملکرد، ارزیابی، پاداش و آموزش دانست و تأکید کرد: با استفاده از مدل سند و جداول کمی، نیازهای نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای ۶ سال آینده پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی ۱۰ ساله نیز در دستور کار قرار دارد.

ارتقای دوره‌های ضمن خدمت معلمان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی خاطرنشان کرد که دستورالعمل یکپارچه‌ای برای دوره‌های ضمن خدمت در استان‌ها تهیه شده است و دوره‌ها با حضور اساتید مجرب و موضوعات منطبق بر نیازهای شغلی معلمان اجرا می‌شود. وی افزود: در پایان این دوره‌ها، ارزشیابی دقیق انجام و گواهی صلاحیت صادر خواهد شد.

تأکید بر نقش کلیدی معلم

باقرزاده با تأکید بر اینکه هیچ کشوری از حد معلمان خود فراتر نمی‌رود»، گفت: «راه عزت، پیشرفت و خودکفایی کشور از توجه به جریان آموزش و یادگیری در کلاس و مدرسه و احترام به نقش کلیدی معلم می‌گذرد.

منبع: آخرین خبر

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

1093850

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پُرسون