نماینده سپیدان:

دولت برای آموزش و پرورش افراد کوتوله معرفی نکند

یک نماینده مجلس گفت: نباید آقای رئیس‌جمهور اختیار خودش را به فرد دیگری بسپارد، باید در این موضوع استقلال کافی را برای معرفی مدیر توانمند داشته باشد و افراد کوتوله را معرفی نکند.
تصویر دولت برای آموزش و پرورش افراد کوتوله معرفی نکند

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون اهمیت دقت در انتخاب وزیر آموزش و پرورش با توجه به شرایط این وزارتخانه و اینکه مجلس علیرغم نزدیکی با دولت سیزدهم سابقه رأی ندادن به دو وزیر پیشنهادی این وزارتخانه را در کارنامه دارد، گفت: خب همه می‌دانیم و توجه داریم که یکی از مهمترین و اثرگذارترین اقشار جامعه ما فرهنگیان هستند، چه اینکه از یکسو فرهنگیان در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارای اثرگذاری هستند و از سوی دیگر تربیت فرزندان ما و نسل آینده ما به دست این قشر عزیز رقم می‌خورد؛ لذا یکی از دغدغه‌های همیشگی نمایندگان مجلس عدم توجه کافی به این جامعه اثرگذار است.

بخش هایی از گفت و گوی علیزاده را در ادامه می خوانید:

انتظار می‌رفت دولت سیزدهم پیرو شعارهایی که مطرح کرده بود به این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشد و شاید بهترین و توانمندترین وزیر خود را برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب کند، اما شما مشاهده کردید که در دور اول انتخاب اعضای کابینه ضعیف‌ترین گزینه فهرست پیشنهادی اعضای هیات وزیران، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود که بدون داشتن هیچ سابقه‌ای در وزارت آموزش و پرورش و کار اجرایی معرفی شده بود و خب مجلس هم واکنش خود را با عدم رأی اعتماد به ایشان اعلام کرد که باید حتما برای وزارت آموزش و پرورش یک مدیر توانمند و کاربلد با شناخت کافی نسبت به مجموعه معرفی شود.

بالاخره بعد از کش‌و‌قوس‌هایی که مطلع هستید آقای نوری را معرفی کردند که عدم انجام دقیق و کامل رتبه‌بندی معلمان و ایجاد دغدغه و مشکلات آن هم در روزهای پایان سال گذشته و در آستانه ایام عید نوروز برای جامعه فرهنگیان باعث برکناری ایشان شد.

اکنون هم زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه در حال انتخاب گزینه پیشنهادی از میان مدیران ضعیف این وزارتخانه هستند. وزارت آموزش و پرورش مسئول تربیت نسل آینده، جامعه آینده و مدیران آینده ما است، چرا به این مجموعه بی‌توجهی می‌شود؟ چرا یک مدیر توانمند و تحول‌گرا برای این مجموعه معرفی نمی‌شود؟ چه دست‌هایی پشت پرده است که می‌خواهد نظام آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت ما ضعیف باشد؟

از دولت سیزدهم و از رئیس جمهور محترم انتظار این است که تمام تلاش خود را داشته باشد و با دقت‌نظر و حساسیتی ویژه یک مدیر کارآمد، توانمند، باتجربه و آشنا به وزارت آموزش و پرورش را برای این وزارتخانه معرفی کنند، مدیری که دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگیان را بشناسد و مجلس هم با رأی دادن به چنین مدیری گامی برای رفع دغدغه‌های فرهنگیان بردارد.

این اطمینان را به دولت می‌دهیم اگر دولت یک مدیر توانمند و باسابقه و دارای ویژگی‌های لازم را معرفی کند با تمام توان حمایت خواهیم کرد اما در غیر اینصورت در راستای مطالبات جامعه فرهنگیان کشور حتما رأی اعتماد نخواهیم داد و با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

مطالبه جامعه فرهنگیان ما این است که حتما یک نفر دارای شناخت عمیق از این مجموعه به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شود، اما یک کسی که دارای شناخت عمیق و دقیق و دارای تجربه کافی باشد. نباید آقای رئیس‌جمهور اختیار خودش را به فرد دیگری بسپارد، باید در این موضوع استقلال کافی را برای معرفی مدیر توانمند داشته باشد و افراد کوتوله را معرفی نکند.

مدیران قوی در همین مجموعه هستند که می‌توانند با نظرسنجی از فرهنگیان عزیز آن‌ها را شناسایی و معرفی کنند، اگر آقای دکتر نوری به دلیل عدم انجام تکالیف به نوعی برکنار می‌شود معاونین و مدیران زیردست ایشان در سایر سازمان‌های زیرمجموعه آن وزارتخانه نمی‌توانند قوی‌تر از او عمل کنند.

دولت باید بگردد از بین خود جامعه فرهنگیان یک فرد قوی و توانمند را انتخاب کند تا اینکه بتواند دغدغه‌ها و مطالبات جامعه فرهنگیان عزیز را پیگیری کند و تا حد امکان و توان این دغدغه ها را برطرف کند.

ایلنا

486062