پاسخگویی کارشناسان سازمان بیمه سلامت به بیمه شدگان با سامانه 1666

پزشکان و صاحبنظران در سازمان بیمه سلامت ایران، با حضور در نشست های برنامه ریزی شده سامانه 1666 به ابهامات و پرسش های بیمه شدگان در خصوص انواع خدمات در صندوق های بیمه ای زیر مجموعه این سازمان پاسخ می دهند.
تصویر پاسخگویی کارشناسان سازمان بیمه سلامت به بیمه شدگان با سامانه 1666

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از رویکردهای سازمان بیمه سلامت در راستای مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان استقرار سازمان الکترونیک بود که در این جهت سامانه 1666 با هدف ارتباط مستقیم با بیمه شدگان شکل گرفت.

این سامانه تاکنون خدمات مناسب و شایسته ای را به بیمه شدگان ارایه داده است، بدون شک راه اندازی سامانه 1666 گامی مهم جهت ارائه خدمات یک‌پارچه به بیمه شدگان است و انتظار می رود که با گذشت زمان رفع نواقص و مشکلات این سامانه، ارایه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتری ادامه پیدا کند.

به گفته مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت، تمامی بیمه شدگان یا کسانی که متقاضی دریافت خدمات از سازمان بیمه سلامت هستند، دفاتر پیشخوان دولت، پزشکان، موسسات طرف قرارداد، همکاران ستادی و اداره‌های کل استانی می‌توانند ازاین سامانه استفاده کنند.

خوشبختانه درگاه های متفاوتی ازجمله تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، تلفن ثابت و اپلیکیشن ها برای ارتباط با این سامانه در نظر گرفته شده که به گفته بیمه شدگان و افراد تحت پوشش بیمه سلامت بخش بسیاری از مشکلات ارتباطی با این سازمان را مرتفع کرده است.

خدمات سامانه 1666 که به صورت غیرحضوری است، شامل 3 بخش نظارت بر شرکای کاری یا اداره‌های کل استانی در صورت انتقاد، پیشنهاد، شکایت یا تقدیر، پیگیری نظارت، خسارت متفرقه یا تایید دارو است.

البته باید توجه کرد که وجود یک سامانه نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند، لذا باید در کنار اقدامات و فعالیت های دیگر سازمانی، عملکرد سامانه 1666 را نیز ارتقاء داد.
در حال حاضر گزارش های بسیاری در حوزه های گفته شده در سامانه 1666 ثبت شده که مدیران سازمان بیمه سلامت به ویژه مدیران ستادی با جدیت تمام پیگیری های لازم را انجام دادند.

پرداخت خسارت متفرقه زمان براست

جمشید شایانفر معاون اداره کل بیمه‌گری و در آمد سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص عمده تماس های صورت گرفته با سامانه 1666 می گوید، بیشتر تماس‌هایی که با مرکز 1666 که به طور خاص مدیران سازمان هر دو هفته یک بار به آن پاسخ می‌‌دهند، عمدتا در خصوص نارضایتی از تاخیر در پرداخت خسارت متفرقه و دیگری در مورد نسخه نویسی الکترونیک است.

وی تاکید می کند که در کل بیمه شدگان باید بدانند که پروسه رسیدگی و پرداخت خسارت متفرقه ممکن است 3 الی 4 ماه زمان ببرد و اگر از این موضوع اطلاع داشته باشند نارضایتی کمتری در این خصوص خواهند داشت، هر چند که مدیران سازمان نیز پس از شنیدن مشکلات مردم از تمام توان خود برای حل آنها استفاده خواهند کرد.

مدیران از هیچ تلاشی برای حل مشکلات بیمه شدگان دریغ نخواهند کرد

در همین رابطه دکتر مهرداد الهامی در خصوص عمده مسائل بیمه شدگان در تماس با سامانه 1666 اذعان می کند، بخش قابل توجهی از تماس ها مربوط به اسناد خسارت متفرقه و فاصله زمانی پذیرش تا پرداخت این اسناد می باشد، البته تماس های مرتبط به نوع و میزان خدمات مورد تعهد و همچنین خدمات بیمه گری از دیگر موضوعات شایع در تماس بیمه شدگان با این مرکز می باشد.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح می کند، توجه به ملاحظات تامین مالی در پرداخت اسناد خسارت متفرقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت توجه به این مساله، طیف قابل توجهی از تماس گیرندگان با سامانه 1666 کاهش پیدا کرده و شاهد رضایتمندی بیبشتر جمعیت هدف خواهیم بود؛ بدون تردید مدیران نیز از هیچ تلاشی برای حل مشکلات بیمه شدگان دریغ نخواهند کرد.

طبق اظهارات این مدیر ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، گروه بندی موضوعی تماس ها و ارجاع تماس به مدیر مرتبط می تواند بهره وری فرایند پاسخگویی را بیش از پیش ارتقاء دهد.

ارجاع برخی تماس های سامانه 1666 به واحد حراست سازمان

ذکر این نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است که متاسفانه برخی سودجویان و فرصت طلبان با تماس و ایجاد ارتباط با بیمه شدگان مسائل مختلفی را ذیل وظایف سازمان بیمه سلامت مطرح می کنند، به طوری که تاکنون مدیران و تصمیم گیران در این سازمان موارد متخلفی را در این زمینه پس از طرح در سامانه 1666 پیگیری کردند، در همین راستا حراست سازمان بیمه سلامت ایران، نسبت به فعالیت‌های سودجویانه برخی شرکت‌ها از نام بیمه سلامت اقدامات جدی را انجام داده است.

طبق تاکیدات مسئولان حراست سازمان بیمه سلامت، این مجموعه از طریق پل‌های ارتباطی همچون خطوط ارتباط تلفنی و سامانه ۱۶۶۶، به صورت شبانه‌روزی، درخواست‌ها و نیازمندی‌های بیمه‌شدگان را تا رفع مشکلات و موانع و احقاق حقوق قانونی آنان پیگیری می‌کند.

لازم به یادآوری است که درحال حاضر با توجه به اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی و حذف تدریجی کاربرد دفترچه های درمانی، پزشکان در سازمان بیمه سلامت به هرگونه پرسشی از سوی مردم در این زمینه پاسخ می دهند.

در این خصوص رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت متعقد است که پروژه نسخه نویسی الکترونیکی در اجرا شاید با برخی مشکلات روبه رو شود که بیمه شدگان می توانند مشکلات مربوطه را با سامانه 1666 درمیان گذارند.

وی می گوید که بیمه‌شدگان می توانند با تماس با سامانه پاسخگویی 1666 که به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است و یا مراجعه به پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران جهت افزایش اطلاع‌رسانی به بیمه شدگان، از برخورداری خود از پوشش بیمه ای مطلع شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید می کند، بیمه‌شدگان در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی می‌توانند با سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران به شماره 1666 تماس بگیرند.

سازمان بیمه سلامت ایران، از ابتدای آغاز به کار تاکنون از تمام ظرفیت ها و بسترهای ممکن با هدف خدمات رسانی بهتر به بیمه شدگان در تمامی زمینه ها استفاده کرده است و در این مسیر از هر اقدامی در جهت کاهش مشکلات بیمه شدگان استقبال می کند؛ با توجه به اینکه دنیا به سمت و سوی ارایه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری پیش می رود که کشور ما نیز گام در این مسیر قرار داده است؛ پیشنهاد می شود که سازمان ها و نهادهای دولتی از جمله سازمان بیمه سلامت ایران، از تجربیات موفق در بحث توجه به ارباب رجوع و تکریم بیمه شدگان تحت هرعنوانی از جمله سامانه 1666 بهره مند شود.

365039

نظرات شما ( 3 نظر )

محمدرضا پارسا |
جمعه 5 آبان 140208:22
من بیمه رو با دوعضو خانواده تمدیدکردم تاریخ تمدید درست می نویسه ولی توپروفایلم تعداد روز صفر می یاد.چرا.
زینب غلامی |
سه شنبه 28 شهریور 140200:11
خودم زایمان کردم بعد اول بیمه سلامت داشتم باطل بعد بیمارستان گفتم اگه تمدید کنی ما حسابتون بتون میدمی بعد بیمه کردم بیمارستان به این زیر حرفش زد ازم هشت وهشصد میلیون گرفتم مگه رئیس جمهور نگفت هر کی رود تخت بیمارستانه براش بیمه حساب میکنم یا میخوای رو حرفش میزنی بعد خودم عراقی و انگلیسی نیستم از ایرانیم کد ملی هم داریم یعنی چه فرقی برام کردی با این هزینه گرفت ازمون تو بیمارستان طالقانی. این مشکل داریم
میرشادی |
پنج شنبه 22 دی 140120:07
چرا برای فرزند آوری کمک های جدی نمی کنید وفقط در تلویزیون مطلبی اعلام می کنید ودر عمل هیچ