4 میلیون زوج در کشور نیازمند خدمات درمان ناباروری هستند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد یعنی معادل چهار میلیون زوج در کشور نیازمند خدمات درمان ناباروری هستند.
تصویر 4 میلیون زوج در کشور نیازمند خدمات درمان ناباروری هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری مشترک سازمان بیمه سلامت و مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: حدود ۲۶ میلیون زوج در کشور وجود دارد و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد معادل چهار میلیون زوج از آنان نیاز به خدمات درمان ناباروری دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 به خدمات درمان ناباروری طبق مصوبه مجلس اعتبار در نظر گرفته شده است افزود: آئین نامه این مصوبه در هیات وزیران در شهریور ماه امسال تصویب و ابلاغ شده و خدمات ناباروری و نازایی با ۲ شرط تدوین استاندارهای خدمتی در وزارت بهداشت و خرید راهبردی، تحت پوشش بیمه ای قرار داد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هر ۲ شرط در آذر ماه به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد که ما نیز استقبال و بلافاصله مقدمات اجرا را فراهم کردیم.

رضایی با بیان اینکه بسته های خدمتی به زوج های نابارور جامع و کامل است اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه خدمات بر مبنای تعرفه دولتی و مراکز عمومی پوشش بیمه ای این خدمات 90 درصدی است . اطلاع رسانی در این زمینه در سطح استان ها انجام شده و این آمادگی وجود دارد که علاوه بر هزینه گلوبال بسته خدمتی، هزینه لوازم مصرفی پزشکی نیز تحت پوشش قرار گیرد.

377747