ارایه خدمات مناسب به سالمندان نیازمند تغییر در نگاه بیمه ای است

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ارایه خدمات مناسب به سالمندان نیازمند تغییر در نگاه بیمه ای است.
تصویر ارایه خدمات مناسب به سالمندان نیازمند تغییر در نگاه بیمه ای است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی حسن زاده عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، درباره جایگاه سازمان های بیمه گر در حوزه سالمندی گفت: نظام بیمه ای یکی از نظام های مستقر و پویا است، به این معنا که باید از بدو تولد افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرند، لذا تنها در بیمه های اجتماعی است که بحث یارانه متقاطع مطرح می شود؛ یعنی یارانه از دارا به ندار، از سالم به بیمار و از جوان به پیر تعلق می گیرد.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه افراد سالمند در جوانی حق بیمه پرداخت کردند افزود: وقتی فردی به سن سالمندی می رسد، با خطرات بسیاری در بحث سلامتی مواجه می شود که باید پوشش داده شود، با توجه به اینکه این فرد در جوانی سرمایه گذاری کرده است؛ لذا این وظیفه سازمان بیمه ای است که به هنگام نیاز به مشکلات فرد پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که آحاد جامعه تحت پوشش قرار می گیرند، در واقع یارانه متقاطع برقرار می شود؛ زیرا بخش عمده ای از افرادی که تحت پوشش قرار دارند، جوان بوده و باید حق بیمه پرداخت کنند؛ تا از منابع آنها برای افراد سالمند استفاده شود، اما مشکل حاضر در نظام بیمه ای نگاه حمایتی سیاستگذاران بالا دستی به سازمان های بیمه ای است؛ این در حالی است که سازمان بیمه ای نهاد حمایتی نیست.

حسن زاده با تاکید براینکه سازمان بهزیستی، کمیته امداد و وزارت رفاه نهادهای حمایتی در کشور هستند اظهارداشت: سازمان بیمه سلامت ایران باید در جهتی حرکت کند که نقش بیمه ای را پررنگ کند، نمی شود بدون توجه به منابع و مصارف، یا بدون توجه به یارانه متقاطع خدمتی را ارایه کرد؛ بنابر این برای دستیابی به نتایج مثبت و ارایه خدمات مناسب به جامعه سالمندی باید در نگاه به سازمان بیمه ای تغییر ایجاد کنیم.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بدون تردید در نگاه بیمه ای بیشترین سود و بهره مندی از خدمات به اقشار کم برخوردار و هدف می رسد .

367089

سازمان آگهی های پرسون