هم‌زمان با هفته دولت انجام می‌شود؛

افتتاح بیش از 400 طرح در سمنان

افتتاح یا کلنگ‌زنی ۴٠١ طرح عمرانی و اقتصادی با یکهزار و ۶٩٠ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان‌های مختلف استان به مناسبت هفته دولت،باعث ایجاد بسترهای توسعه در استان و خوشحالی مردم شد.
تصویر افتتاح بیش از 400 طرح در سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، هفته دولت هرسال با افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی همراه است و دولت مردان با بهره‌برداری از زحمات یک ساله خود در این هفته، سعی در ارائه گزارشی از عملکرد خود دارند.

امسال نیز استان سمنان هفته دولت را با شیرینی بهره‌برداری از طرح‌های مختلف سپری کرد. گرچه به دلیل اوج گیری شیوع کرونا اکثر آیین‌های افتتاح به صورت مجازی برگزار شد اما آن چه اهمیت دارد، قیچی‌ها و کلنگ‌هایی است که به صورت حقیقی بر زمین و روبان‌های افتتاح خورد.

دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رئیس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است.

افتتاح ۳۱۷ طرح در استان سمنان به مناسبت هفته دولت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: هفته دولت امسال در استان سمنان ٣١٧ طرح با هزینه‌کرد یکهزار و ٢٨۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

علیرضا شریفی‌نژاد افزود: طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال در استان سمنان شامل ٣۴ طرح سرمایه‌گذاری اقتصادی با ٨٨١ میلیارد تومان و ٢٨٣ طرح عمرانی با ۴٠۴ میلیارد تومان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی اعتبارات طرح‌های افتتاحی هفته دولت ١۴٠٠ در این استان، بیان کرد: این میزان افزایش نشانه همگرایی و تلاش مسوولان استان در تمام شهرستان‌ها و حوزه‌ها بود.

او یادآور شد: هفته دولت امسال در استان سمنان ٨۴ طرح با ۴٠۵ میلیارد تومان اعتبار نیز کلنگ‌زنی می‌شود که ١٠٧ طرح دهیاری‌ها را نیز شامل می‌شود.

شریفی‌نژاد با مقایسه اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های هفته دولت در استان سمنان طی چهارسال گذشته، گفت: هفته دولت سال ٩۶ اعتبار طرح‌های هفته دولت ۵٠٧ میلیارد تومان، سال ٩٨ به میزان ۴۴٣ میلیارد تومان و سال ٩٩ به میزان ٨۶٠ میلیارد تومان بود.

شریفی نژاد یادآور شد: افزایش ۴۶درصدی اعتبارات طرح‌های هفته دولت استان سمنان در سال ١۴٠٠ با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و شیوع کرونا قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: اعتبار طرح‌های هفته دولت و دهه فجر استان در سال ٩۶ به میزان ۶٢٢ میلیارد تومان، سال ٩٧ به میزان ٩٢۵ میلیارد تومان، سال ٩٨ به میزان یکهزار و ۶۴۴ میلیارد تومان، و سال ٩٩ به میزان ٢ هزار و ٢٧۶ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تاکید کرد: برنامه‌های توسعه اقتصادی استان سمنان در نیمه نخست امسال تاکنون ۵۶ درصد محقق شد.

۴۳ طرح شهرستان سمنان به مناسبت هفته دولت افتتاح و آغاز شد

۴۳ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان در اولین روز هفته دولت با حضور وبیناری علیرضا آشناگر استاندار سمنان افتتاح و یا عملیات عمرانی آنها آغاز شد.

سرپرست فرمانداری سمنان در این آیین در بیمارستان شفای سمنان گفت: ۴۳ طرح شهرستان سمنان با ۱۷۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

مهدی صمیمیان افزود: ۳۲ طرح با ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت در شهرستان سمنان افتتاح شد که ۶ طرح دانشگاه علوم پزشکی با ۵۴ میلیارد تومان، طرح های شرکت توزیع برق با ۹.۶ میلیارد تومان، و ۱۱ طرح اوقاف و امور خیریه با ۱۴ میلیارد تومان بخشی از آنها است.

وی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی ۱۱ طرح شهرستان سمنان همزمان با هفته دولت امسال، بیان کرد: اعتبار درنظرگرفته شده برای این طرح ها ۸۴ میلیارد تومان است.

افتتاح ۴۳ طرح جهادکشاورزی سمنان درهفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بهره‌برداری ۴۳ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت یکهزار و ۱۹۲ شغل جدید ایجاد می‌کند.

سید حسن میرعماد روز اظهار داشت: از ۴۳ طرح ۳۳ طرح در بخش عمرانی و ۱۰ طرح نیز در بخش تولیدی است که با صرف اعتباری معادل ۵۰۴ میلیارد و و ۲۹۶ میلیون ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال جدید در این بخش ایجاد می‌شود گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی زمینه اشتغال ۷۸۶ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۶ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی و ترویج همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

میرعماد با بیان اینکه عمده این طرح‌ها در بخش عمرانی است گفت: ۳۳ طرح عمرانی با صرف اعتبار ۱۷۰ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال آماده افتتاح شد.

او خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین ۱۰ طرح تولیدی به بهره‌برداری رسید که برای آماده سازی این طرح‌ها ۳۳۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال هزینه صرف شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: از ۴۳ طرح عمرانی و تولیدی تعداد ۶ طرح در بخش تولیدات گیاهی، ۴ طرح در بخش تولیدات دامی، ۳۲ طرح بخش آب و خاک و یک طرح نیز در بخش ترویج است.

اصلاح معابر ۲۴ روستای استان سمنان به مناسبت هفته دولت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: طرح بهسازی و اصلاح معابر روستایی در ٢۴ روستای استان سمنان با اعتبار ۵٧ میلیارد و ٣٨٢ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

علیرضا فلاحی گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح از اعتبار ملی و استانی و اجرای طرح‌های مشارکتی با دهیاری‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: احداث پل و آسفالت در روستای کلاته ملا شهرستان دامغان با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، احداث پارک شامل جدول‌گذاری و پیاده رو سازی در روستای امروان با اعتبار ٢ میلیون ریال، اجرای دیوار حائل سنگی در روستای صح با اعتبار یک هزار میلیون ریال، جدول‌گذاری روستای قلعه پایین برم با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، اجرای آسفالت در روستای حداده با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال، در روستای آهوانو با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در روستای عبدالله‌آباد با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، اجرای خیابان سازی و آسفالت در روستای بها آباد با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از طرح‌های قابل اجرا در شهرستان دامغان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: اجرای سنگ‌فرش در روستای افتر با اعتبار یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال، روستای اروانه با اعتبار ۹۵۰ میلیون ریال، روستای ایج با اعتبار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و اجرای آسفالت در روستای مومن آباد با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال از طرح‌های شهرستان سرخه به مناسبت هفته دولت است.

فلاحی بیان کرد: اجرای سنگ‌فرش در روستای جام با اعتبار یک هزار میلیون ریال و اجرای آسفالت در روستای علاء با اعتبار ٢ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال نیز از طرح‌های شهرستان سمنان است.

این مدیر کل افزود: در شهرستان شاهرود نیز اجرای آسفالت در روستای دهملا با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال، در روستای دستجرد با اعتبار ۲ هزار میلیون ریال و در روستای قلعه آقا عبدالله با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: اجرای آسفالت در روستای فولادمحله شهرستان مهدیشهر نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال انجام می‌شود.

فلاحی ادامه داد: اجرای آسفالت در روستای جودانه با اعتبار سه میلیارد و ۱۰ میلیون ریال، در روستای کلاته اسد با اعتبار ٢ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال و در روستای نام نیک با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال و همچنین چاجرای پل بتنی در روستای ابراهیم آباد علیا با اعتبار سه میلیون ریال از طرح‌های قابل بهره‌برداری هفته دولت در شهرستان میامی است.

وی افزود: اجرای آسفالت در روستای کردوان شهرستان گرمسار با اعتبار ۲ هزار میلیون ریال و روستای داورآباد شهرستان آرادان با اعتبار سه میلیارد و ۸۰ میلیون ریال نیز در این هفته انجام می‌شود.

کلنگ‌زنی۶۴ واحد اقدام ملی مسکن در شهرستان سمنان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به طرح‌های کلنگ زنی هفته دولت بیان کرد: احداث ۶۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سمنان با اعتبار ۳۴۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در این هفته کلنگ‌زنی می‌شود.

فلاحی بیان کرد: طرح‌های اقدام ملی مسکن در شهرستان سمنان شامل طرح صنعتی ساز یک با ۳۲ واحد مسکونی، صنعتی ساز ۲ با ۱۶ واحد مسکونی و مصلی با ۱۶ واحد مسکونی می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این طرح‌ها تا شهریور ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: عملیات اجرایی ٣٠۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان های سمنان و شاهرود شامل طرح اسحاق نبی یک با ٧٢ واحد مسکونی، طرح اسحاق نبی ٢ با ۴٠ واحد مسکونی، طرح فدک شاهرود با ٩۶ واحد مسکونی،
و طرح کوثر شاهرود با ٩۶ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در حال انجام است.

۶١ طرح آب و فاضلاب استان سمنان در هفته دولت افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۶١ طرح آبرسانی در استان هفته دولت امسال با ۵۵٧ میلیارد و ١٧۶ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

محمد طاهری گفت: اجرای اصلاح شبکه آب به میزان ۱۰ هزار و ۹۳۹متر و توسعه شبکه آب به میزان ۱۲ هزار و ۵۱۳ متر از جمله طرح های شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در هفته دولت سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی چهار هزار مترمکعبی و توسعه و اصلاح خط انتقال به طول ١۴ هزار و ۴۷۰ متر از دیگر پروژه های قابل افتتاح شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در هفته دولت است.

طاهری ادامه داد: افتتاح ۳ هزار و ۷۹۰ فقره نصب انشعابات آب و ۲ هزار و ۵۰ مورد نصب انشعاب فاضلاب، حفر سه حلقه حفر و تجهیز چاه، راه اندازی ۲۱ ایستگاه سامانه کلرزنی در استان و تعویض یکهزار و ۱۲۳ دستگاه کنتورهای ناسالم در هفته دولت امسال برنامه ریزی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ابراز داشت: استانداردسازی ۲۹۵ فقره انشعابات آب و ۹ مورد بازسازی شبکه و خطوط انتقال آب و تاسیسات آبرسانی در هفته دولت بهره برداری شد.

طاهری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در هفته دولت سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی افتتاح شد

۳۷طرح عمرانی و ۲ طرح اقتصادی شهرستان میامی به مناسبت هفته دولت با حضور مجازی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

فرماندار میامی ابراز داشت: طرح‌های افتتاحی با اعتبار ۴۹۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

احمد ملایری گفت : ۳۵ طرح عمرانی ۱۲دستگاه اجرایی با اعتباری بالغ بر ۲۷۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی افزود: ۲ طرح اقتصادی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در این شهرستان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

ملایری تصریح کرد: عملیات اجرایی ۷ طرح با صرف ۱۳۳ میلیارد تومان در این هفته آغاز می شود.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی هفت طرح نیز از امروز آغاز می شود، گفت : ۲ طرح راه و شهرسازی، ۲ طرح شرکت توزیع برق، یک طرح آب و فاضلاب، یک طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و یک طرح شهرداری رضوان کلنگ زنی می شود.

او ادامه داد: امسال در راستای محرومیت زدایی شهرستان کمتر توسعه یافته میامی اقدامات اثربخشی برنامه ریزی شده است.

طرح‌های منابع طبیعی استان سمنان در هفته دولت ۶۲۰ شغل ایجاد می‌کند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۶ طرح با اعتبار بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال طی هفته دولت در این استان با ایجاد ۶۲۰ شغل غیرمستقیم به بهره‌برداری می‌رسد

جعفر مرادی حقیقی بیان کرد: انجام طرح‌های آبخیزداری در استان نقش موثری در مدیریت رواناب‌ها و جلوگیری از وقوع سیل و خسارت ناشی از آن به شهرها و روستاها در بارندگی داشته است و به خوبی اثربخشی طرح‌ها، و ضرورت انجام اقدام‌های آبخیزداری و آبخوانداری را نشان می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر، باید با انجام عملیات آبخیزداری، در حوزه‌های آبخیز شهرها و روستاها و حوزه‌های آبخیز بالادست، اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل صورت گیرد تا علاوه بر کنترل و مدیریت رواناب‌ها، تغذیه سفره‌های زیر زمینی آب، جلوگیری از فرسایش آبی و کنترل رسوب، شاهد سیراب شدن آبخوان‌ها باشیم.

مرادی حقیقی ادامه داد: اجرای طرح‌ها با اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان اجرا شده و در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

مرادی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها، کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی و اشتغال‌زایی است که در حوزه‌های آبخیز هشت شهرستان‌ استان سمنان اجرایی شده است.

وی به برخی دستاوردهای اجرای این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب‌ها، کاهش سیل‌خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای صیانت از عرصه های منابع طبیعی گفت: رسانه‌ها به عنوان بازوان اصلی فرهنگسازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست و حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست.

۱۸ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در آرادان افتتاح شد

۱۷ طرح عمرانی با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال و یک طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت در شهرستان آرادان بهره‌برداری شد.

فرماندار آرادان ابراز داشت: طرح‌های افتتاحی این هفته در حوزه امور عشایری، تعاون روستایی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، دهیاری‌ها، آب و فاضلاب و برق است.

حمید اردوخانی بیان کرد: پنج طرح با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال نیز در شهرستان آرادان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های توسعه نسبت به جمعیت در روستاهای آرادان افزود: ۱۰۰ درصد روستاهای استان دارای شورای ده و ۹۶ درصد دارای دهیاری هستند.

فرماندار آرادان گفت: همچنین ۱۰۰ درصد روستاها دارای طرح هادی، انشعاب برق و تلفن هستند.

اردوخانی بیان کرد: ۹۸ درصد روستاهای این شهرستان دارای انشعاب گاز و ۹۹ درصد دارای انشعاب آب هستند.

او شهرستان آرادان را قطب کشاورزی استان سمنان دانست و بیان کرد: این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت گلخانه‌ای و بیشترین عملکرد در تولید مرغ گوشتی و تخم‌مرغ استان سمنان را دارد.

فرماندار آرادان گفت: این شهرستان دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان سمنان است.

بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در بسطام

فرماندار شاهرود در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در بخش بسطام با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

ابوطالب جلالی افزود: در سومین روز از هفته دولت در بخش بسطام ۱۶ طرح که از قبل عملیات ساخت آنها آغاز شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۹ طرح با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در این بخش نیز آغاز شد، تصریح کرد: در بخش بسطام در مجموع ۲۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های افتتاحی و کلنگ زنی شده اختصاص یافته است.

جلالی با اشاره به وسعت، گستردگی و پراکندگی روستاها دربخش بسطام تصریح کرد: در حوزه راه برای این بخش باید از منابع اعتبارات ملی در جهت رفع مشکلات مردم بهره برد.

بهره برداری از چاه آب آشامیدنی روستای مزج به عمق ۲۵۰ متر و دبی ۹ لیتر در ثانیه از جمله طرح‌های بسطام در هفته دولت بود. هزینه حفر و احداث خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

از دیگر طرح های افتتاح شده، طرح گازرسانی به مجتمع گاو شیری شهر کلاته خیج با اجرای پنج هزار و ۳۹۲ متر شبکه و اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال با مشارکت جهادکشاورزی، شرکت گاز و سرمایه گذار بود.

مساحت این مجتمع ۱۰۰ هکتار و تعداد واحدهای قابل واگذاری در فاز نهایی ۹۶ واحد ۵۰ راسی گاو شیری است که هم اکنون تعداد ۴۰ واحد با ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو در این مجتمع فعالیت دارند. میزان تولید شیر در فاز نهایی ۵۰ تن و میزان تولید گوشت ۶۰۰ تن در سال برآورد شده است.

طرح بهسازی و اصلاح معابر روستای قلعه آقا عبدالله از دیگر طرح های افتتاحی بود که برای آسفالت پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و مشارکت دهیاری انجام شد.

طرح روکش آسفالت جاده روستای ابرسج هم با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال به طول ۸.۸ کیلومتر و عرض ۶ متر با استفاده از چهار هزار تن آسفالت انجام شد برای اتمام این مسیر ۱۹۵ تن قیر از محل اعتبارات سازمان راهداری و مابقی از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

۶ طرح عمرانی بخش کالپوش میامی افتتاح شد

۶ طرح عمرانی بخش کالپوش همزمان با پنجمین روز هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی میامی افتتاح شد.

بخشدار کالپوش در گفت وگو با خبرنگاران ابراز داشت: سوله آتش نشانی روستای نردین ،انبار ۲هزار تنی و باسکول ۶۰ تنی، آسفالت محور جنوبی بلوار امام رضا(ع) رضوان، اقامتگاه بومگردی شهر رضوان ، اصلاح ۶هزارو ۲۶۰ متر شبکه فشار ضعیف و تبدیل به کابل خودنگهدار روستای باغچه و بندهای سنگ ملات روستای باغچه به بهره برداری رسید.

براتعلی بیات گفت: عملیات اجرایی ساختمان برق بخش کالپوش به مساحت یکهزارو ۲۰۰ متر مربع آغاز شد.

وی با بیان اینکه ساخت سوله انبار ۲ هزارتنی و باسکول از سال ۹۸ آغاز شد افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال توسط شرکت تعاونی تولید نردین به بهره برداری رسید.

بیات گفت: اقامتگاه بومگردی رضوان به مساحت ۶۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی و ملی توسط شهرداری به صورت امانی کلنگ زنی شد.

بخشدار کالپوش ابراز داشت: تامین روشنایی روستای حق الخواجه و اصلاح شبکه فشار ضعیف سیمی روستای باغچه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

هشت طرح آب و فاضلاب دامغان هفته دولت افتتاح شد

مدیر آب و فاضلاب دامغان در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: هشت طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان با صرف بیش از ۲۵ میلیارد ریال بهره‌برداری شد

بهروز زارع وامرزانی بیان کرد: برای افتتاح و بهره برداری از طرح‌های آب شهری روستایی شهرستان دامغان در هفته دولت اعتباری معادل ۲۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی استانی و سایر منابع تامین و هزینه شد.

وی اظهار داشت: استاندارد سازی ۱۲۰ فقره انشعابات فاضلاب در شهرستان با هزینه یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال، توسعه شبکه فاضلاب شهر دامغان و نصب انشعابات آب شهری و روستاهای دامغان به تعداد ۶۰۰ فقره، از طرح‌های هفته دولت آب و فاضلاب شهرستان است.

زارع وامرزانی ادامه داد: تعداد ۳۷۰ دستگاه کنتور خراب شناسایی شده توسط ماموران اداره آب و فاضلاب در شهرستان به مناسبت هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تعویض شد.

مدیر آب و فاضلاب دامغان از آغاز عملیات اجرایی چهار طرح آبرسانی در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: چهار طرح آب شهری و روستایی در هفته دولت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی آغاز می‌شود.

زارع وامرزانی تصریح کرد: تکمیل خط انتقال خروجی مخزن پنج هزار متر مکعبی به طول ۲۰۰ متر، حفر یک حلقه چاه روستای کوه زر، گام اول طرح انتقال آب به مجتمع روستایی سرکویر به طول ۲ هزار و ۹۰۰ متر و خط انتقال چاه شهر کلاته رودبار به طول یک هزار و ۵۰۰ متر با لوله ۱۶۰، از مهم ترین طرح‌های هفته دولت امسال است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیر اداره آب و فاضلاب دامغان خاطرنشان کرد: اضافه کرد: اصلاح و اجرای یک باب ایستگاه پمپاژ شهرک گل آرا روستای تویه دروار، اصلاح ۲۰ فقره از انشعابات خیابان بعثت شهر امیریه و اصلاح شبکه روستای شمس آباد به طول ۷۰۰ متر و ۱۵ فقره بازسازی انشعاب، از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری آب و فاضلاب شهرستان دامغان است.

۴۵ طرح عمرانی هفته دولت در دامغان افتتاح شد

۴۵ طرح عمرانی هفته دولت دامغان در آیین وبیناری به صورت همزمان توسط استاندار سمنان افتتاح و بهره‌برداری شد.

فرماندار دامغان ابراز داشت: به صورت همزمان، امروز ۴۵ طرح دستگاه‌های اجرایی با ۵۵۰ میلیارد ریال و سه طرح بخش خصوصی با ۲۵۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۴ طرح با ۱۲۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آغاز شد.

مهدی بندرآبادی اضافه کرد: ۳۵ طرح با صرف ۲۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در ۲۱ دهیاری شهرستان دامغان و سه طرح بخش خصوصی شهرستان شامل ۲ طرح جهاد کشاورزی و یک طرح صنعت، معدن و تجارت با ۲۵۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که برای این طرح ها ۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: معضلات و کاستی های حوزه بهداشت و درمان مورد توجه استانداری سمنان است که از این بابت خرسندیم.

بندرآبادی افزود: در اردیبهشت امسال، پرونده بیمارستان دوم دامغان پیگیری، اقدامات انجام شد و در انتظار تایید وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم عملیات عمرانی ایجاد بیمارستان را هر چه زودتر آغاز کنیم.

فرماندار دامغان گفت: با توجه به وجود یک بیمارستان و تکمیل ظرفیت آن به دلیل شرایط کرونایی، دستور ایجاد و تجهیز ۵۰ تخت به صورت موقت توسط استاندار سمنان صادر شد که به همین منظور از استاندار قدردان هستیم و امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود.

۷۸ طرح عمرانی و اقتصادی گرمسار در هفته دولت افتتاح شد

۷۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گرمسار با اعتبار هفت هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به مناسب هفته دولت بهره‌برداری شد.

فرماندار گرمسار ابراز داشت: ۷۰ طرح عمرانی با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال و هشت طرح اقتصادی با اعتبار ۶ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۸۵۷ نفردر شهرستان گرمسار افتتاح شد.

سعید متقی بیان کرد: ۴۲ طرح در شهر گرمسار، ۲۶ طرح در شهر ایوانکی و ۱۰ طرح در سایر نقاط شهرستان گرمسار بهره‌برداری شد.

وی افزود: ۴۴ طرح با اعتبار ۷۶ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال در روستاها بهره‌برداری شد و ۱۳ دستگاه اجرایی شرایط افتتاح این طرح‌ها را فراهم کردند.

فرماندار گرمسار بیان کرد: طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال به میزان ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

متقی بیان کرد: ۱۸ طرح، شامل ۹ طرح در شهر گرمسار و ۹ طرح در ایوانکی نیز با اعتبار یکهزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به توسعه روستاهای فاقد دهیاری و تحقق هدف مهاجرت معکوس در شهرستان گرمسار اختصاص یافت.

فرماندار گرمسار مقابله با کرونا را مورد توجه ویژه مسئولان این شهرستان دانست و بیان کرد: آگاهی بخشی در رابطه با این ویروس با همکاری تشکل‌های مردم نهاد، تشکل‌های انقلابی و فعالان فضای مجازی، توجه به الزامات بهداشتی و درمانی و تامین نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستان‌ها به ‌ویژه در بخش ICU و سی‌تی‌اسکن بیمارستان معتمدی و سرعت بخشی به واکسیناسیون از جمله اقدامات مهم این شهرستان برای مقابله با بحران کرونا بود.

متقی گفت: در شهرستان گرمسار تا کنون ۲۰ هزار نفر دز اول و بیش از ۱۰ هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ابراز داشت: ۲۵۰ میلیارد ریال به احداث درمانگاه تامین اجتماعی گرمسار اختصاص یافت و هم‌اکنون جانمایی زمین این درمانگاه در حال انجام است.

فرماندار گرمسار صنعت و تولید را مزیت ممتاز این شهرستان دانست و گفت: مذاکره برای جذب سرمایه‌گذار زمین تخصصی نمک و فرآوری محصولات مرتبط در حال انجام است.

متقی گفت: در ماه‌های اخیر، زیرساخت‌های مربوط به آب، برق، گاز و گمرک منطقه ویژه اقتصادی تا حد خوبی پیشرفت داشت.

وی افزود: با فعالیت کارگروه تسهیل رفع موانع تولید در یک سال گذشته ۲۰ واحدتولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت.

متقی بیان کرد: در سال ۹۸ مجموع اعتبارهای تملکی شهرستان گرمسار ۲۷۰ میلیارد بود و در سال ۹۹ با ۲۲ درصد کاهش به ۲۲۰ میلیارد ریال رسید.

فرماندار گرمسار گفت: اکنون اعتبارات تملکی شهرستان گرمسار با ۷۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۸۰ میلیارد ریال رسیده است و این اعتبار به ارتقا زیرساخت‌های عمومی شهرستان اختصاص می‌یابد.

۲ طرح بهداشت و درمان شهرستان سرخه همزمان با هفته دولت بهره‌برداری شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه و اورژانس بین جاده‌ای افتر روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

نوید دانایی ابراز داشت: اجرای طرح ساختمان ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه به عنوان بزرگترین ساختمان اداری این شهرستان با زیربنای یکهزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد و اکنون بعد از سه سال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اجرای این طرح از سال ۹۷ آغاز شد و اکنون با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: در ابتدا ساختمان اختصاص یافته به اورژانس بین جاده‌ای افتر که مسیری پرحادثه است مناسب نبود و مشکلات زیادی در این زمینه وجود داشت اما اکنون با همکاری فرمانداری سرخه ساختمان مناسبی به این منظور ساخته شده و زیرساخت مناسبی برای ارائه خدمات درمانی به حوادث جاده‌ای است.

دانایی با اشاره به بازپیرایی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان سرخه و افتتاح دانشکده پیراپزشکی این شهرستان افزود: طرح‌های بهداشتی و درمانی استان سمنان

طرح‌های بهداشتی و درمانی استان سمنان با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت منابع مالی به بهره‌برداری رسید و اکنون بیشتر این طرح‌ها به سرانجام رسیده است و طرح نیمه‌کاره رها شده در استان وجود ندارد.

۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سرخه افتتاح شد

۳۵ طرح عمرانی و چهار طرح اقتصادی شهرستان سرخه به مناسبت هفته دولت با حضور مجازی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

فرماندار سرخه ابراز داشت: طرح‌های افتتاحی با اعتبار ۸۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

محمد مویدی‌زاده بیان کرد: چهار طرح اقتصادی شهرستان سرخه برای ۱۴۴ نفر ایجاد شغل می‌کند.

وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته ( ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰) ۱۵۸ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در شهرستان سرخه بهره‌برداری شد.

فرماندار سرخه افزود: ۱۴ طرح اقتصادی نیز در این شهرستان به مناسبت هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود که مهمترین آن فاز اول شهرک صنعتی عبدل‌آباد در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: این شهرک صنعتی به صنایع گچ و زیرمجموعه‌های آن اختصاص دارد و در کشور شاخص است.

وی گفت: ۲۲۷ میلیارد ریال به طرح‌های کلنگ‌زنی سرخه اختصاص یافت که ۲۲۴ میلیارد آن از اعتبارات سال جاری است.

منبع: ایرنا

335604