یادداشت//

شورا و شهرداری موفق ؛ کار تیمی ، وفاق و همدلی

انتخاب اعضای شورا توسط آرای مردم ظرفیتی بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
تصویر شورا و شهرداری موفق ؛ کار تیمی ، وفاق و همدلی

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، امیری ژورنالیست می‌نویسد، امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی پای صندوق های رای رفتند و برای ترقی و پیشرفت کشور رای دادند، حال پاسخگویی به انتظارات و جلب اعتماد عمومی مردم مهمترین رسالت اعضای پارلمان است که شوراها باید با ایجاد تحول در ساختار مدیریت و بهبود عملکرد خود مطالبات مردم را محقق ساخته با برنامه‌ریزی صحیح برای مدیریت شهری در همه حوزه ها اعم از اقتصاد، فرهنگ، عمران و آبادانی با جذب سرمایه گذار، نخبگان و مشاوران خبره در جهت تصمیم گیری درست در زمینه های مختلف اهتمام داشته باشند.

انتخاب شهردار کاردان و کاربلد برای انجام امور شهرسازی، وضع قوانین و دفاع از حقوق شهروندان در حوزه شهری از مهم ترین وظایف شورای شهر است که سابقه اجرایی فرد میزان آگاهی از قوانین شهری، مقبولیت در نگاه مردم، متخصص حوزه علوم شهری دانش و توانایی و مهارت شخصی از دیگر مواردی است که اعضای شورا هنگام انتخاب شهردار به آن توجه ویژه کنند.

انتظار اهالی فرهنگ و هنر از اعضای شورای شهر تعامل و هم افزایی این نهاد برآمده از آرای مردمی است که در حمایت از حقوق شهروندان کوشا باشند.

شورا و شهرداری زمانی موفق خواهد بود که به کار تیمی، وفاق و همدلی توجه و از سیاست‌زدگی و تفرقه که آفت بزرگ است پرهیز کنند. اعضای شورای شهر و شهردار مسئله جناح و حزب سیاسی را نباید وارد مسائل کار و شهر خود کنند که اگر غیر از این باشد مردم به عنوان جامعه هدف در این کشمکش‌ها گم می‌شوند.

بازآفرینی شهری و ارتقاء سلامت شهروندان با سازماندهی رودخانه های داخل شهری، تبدیل املاک بلااستفاده به املاک درآمدزا ، احداث بوستان کتاب، مدیریت مناسب زباله ها، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، مناسب سازی معابر با لکه گیری و آسفالت کوچه و خیابان‌ها، اصلاح بافت فرسوده و توجه به حفظ میراث و بافت تاریخی اردبیل، ایجاد فضاهای مناسب فرهنگی ورزشی و ارتقاء کیفیت و وضعیت زندگی مردم، نظارت بر عملکرد مجموعه مدیریت شهری و بررسی نیازها، مسائل و مشکلات موجود در شهر و توجه بیشتر و رسیدگی به مطالبات شهروندان، تکمیل پروژه های نیمه تمام، استفاده از طرح‌های موفق و ملی به عنوان الگوهای بومی و استفاده از مشاوره فکری اهالی فرهنگ و هنر در فضای اتاق فکر در جهت نهادینه کردن فرهنگ که قطعاً برای توسعه شهر مفید و موثر است بهره ببرند.

در فعالیت‌های گوناگون فرهنگی و هنری با سازمانها و نهادهایی که به فعالیت گوناگون فرهنگی هنری می‌پردازند همکاری و هماهنگی داشته باشند و سهمی برای فرهنگ و هنر از بودجه کلان شهر در عرصه گسترش فرهنگ و هنر اختصاص دهند.

در پایان اگر نمایندگان مردم در این پارلمان در مسیر خدمت رسانی خودشان را بدهکار مردم بدانند شاهد چالش ها و اخبار خوشایند در این دوره از شوراها خواهیم بود.

منبع: آذریوردخبر

نویسنده : وحیده احدی

331123