آغاز کمپین رفع مشکل آب مردم زهک سیستان و بلوچستان

موسسه نیکان ماموت کمپین نذر آب برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرستان زهک را آغاز کرد.
تصویر آغاز کمپین رفع مشکل آب مردم زهک سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، طی بررسی‌های صورت گرفته، خانه‌های شهرستان زهک به دلیل داشتن لوله‌کشی‌های قدیمی و فرسوده، درصد کدورت بالا و بوی نامطلوب، آب غیرقابل شرب دارد.

خانواده‌ها در این منطقه به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی ندارند و نزدیک‌ترین مرکز فروش آب کیلومترها از روستای آنها فاصله دارد.
مدیرعامل موسسه خیریه نیکان ماموت در این رابطه گفت: خیریه نیکان طبق قراری که از قبل با خود و مردم داشت پروژه آبرسانی به شهرستان زهک از توابع سیستان و بلوچستان را آغاز کرد. در شهرستان زهک ۲۲ هزار و ۴۹۶ خانواده زندگی می‌کنند که دسترسی به آب بهداشتی و سالم ندارند و باید برای خرید آب آشامیدنی به مراکز تصفیه در شهرهای اطراف مراجعه کنند.

نازک فردوس افزود: طی کردن این مسیر طولانی از روستا به مراکز تصفیه آب و حمل و نقل مخازن سنگین پر از آب، برای اکثر شهروندان از لحاظ مالی و جسمی مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همه موجودات کره زمین به اقتضای وجود، نیاز به آب دارند و آب بر سلامتی، وقت و امکانات بشر تاثیر می گذارد، بیان کرد: هموطنان در سیستان و بلوچستان بدون آب شرب سالم روزگار سختی را می‌گذرانند و کوچک‌ترین کمک، زندگی شهروندان شهرستان زهک را راحت تر و بهتر خواهد کرد.

مدیرعامل خیریه نیکان ماموت ادامه داد: با بررسی منطقه و بخش‌های شهرستان زهک به این نتیجه رسیدیم مشکل آب شهرستان زهک را می‌توان با اجرای دو فاز حل کرد. فاز اول، تامین و نصب دستگاه‌های تصفیه آب در ۱۰ روستا از توابع شهرستان زهک واقع در دهستان‌های بخش خمک، جزینک و مرکزی است. فاز دوم، تامین تاسیسات لوله کشی در روستاهایی است که بدون مجاری مناسب جهت آبرسانی هستند که اجرای لوله کشی با همکاری شرکت آبفای شهرستان و جمعیت هلال احمر انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای اجرای طرح نذر آب در شهرستان زهک مبلغ ۲۰ میلیارد ریال (معادل دو میلیارد تومان) برآورد شده است. بر این باوریم که یک دست صدا ندارد و به تنهایی نمی‌شود کاری کرد. به همین دلیل در طرح نذر آب همت و حمایت همه عزیزان را می‌طلبیم. تا ابد فراموش نخواهیم کرد که نام و نشان نیکشان کنار نام خیریه نیکان ماموت به عنوان کسی که قلبش برای مردم سرزمینش می‌تپد و آسایش مردم زهک را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند خواهد درخشید.

منبع:ایرنا

330774