آغاز فعالیت نخستین بخش ویژه فوق تخصصی قلب کودکان در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از آغاز فعالیت نخستین بخش ویژه فوق تخصصی قلب کودکان در سیستان و بلوچستان خبر داد.
تصویر آغاز فعالیت نخستین بخش ویژه فوق تخصصی قلب کودکان در سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، سید محمد هاشمی شهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح رسمی ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی اولین بخش ویژه فوق تخصصی قلب کودکان فراهم شد و این بخش با ظرفیت ۱۴ تخت شروع بکار کرد.

وی ادامه داد: یکی از پزشکان فوق تخصص قلب کودکان و کادر پرستاری با تجربه و با انگیزه در این مرکز وجود دارند که مهمترین سرمایه دانشگاه در حوزه خدمات قلب کودکان محسوب می‌شود که با تامین فضای استاندارد و امکانات بروز و تخصصی در ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) شرایط خدمت به این گروه از بیماران تا حدود زیادی بهبود یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این بخش فوق تخصصی مجهز به سامانه ها و تجهیزات متعدد تشخیصی و درمانی از قبیل اکوکاردیوگرافی، مانیتورهای سانترال و الکتروشوک بوده که برای خرید و راه‌اندازی آنها بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این بخش مجزایی در سیستان و بلوچستان برای درمان قلب کودکان وجود نداشت و درمان کودکان در بخشهای عمومی و یا بخش قلب بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) انجام می‌شد.

منبع:ایرنا

329203