نظارت 60 تیم دامپزشکی بر بازار دام سیستان و بلوچستان

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از نظارت 60 تیم دامپزشکی بر بازار دام سیستان و بلوچستان خبر داد.
تصویر نظارت 60 تیم دامپزشکی بر بازار دام سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود اصغری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: با فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم دامپزشکی در سراسر کشور طرح تشدید نظارت بهداشتی بر دام‌های ذبح شده در این ایام را اجرا می‌کند.

وی گفت: در راستای نظارت بهداشتی موثر بر دام‌های ذبح شده و گوشت نذری در ایام محرم، همکاران و کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا کشیک هستند و در قالب تیم‌های ثابت و سیار به بازرسی دام‌ها و لاشه‌های کشتار شده می‌پردازند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این ایام کشتارگاه‌های دام آماده بکار هستند و دام‌هایی که به کشتارگاه برده شوند را کشتار می‌کنند که به این ترتیب همکاری کاملی با هیات‌ها در این ایام انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شهروندان در سراسر سیستان و بلوچستان می‌توانند دام‌ها یا لاشه‌های ذبح شده و نذری را به ادارات دامپزشکی برده و از سلامت آنها اطمینان حاصل و یا از طریق تماس با اداره دامپزشکی شهرستان درخواست بازرس کنند تا در اسرع وقت بازرس بهداشتی دامپزشکی به محل موردنظر آنها اعزام و نسبت به معاینه دام یا لاشه اقدام شود.

اصغری گفت: تمامی خدمات فوق به صورت رایگان بوده و در استان سیستان و بلوچستان در این ایام ۹۳ نفر شامل دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی گوشت، و ناظر ذبح شرعی در قالب ۶۰ تیم ثابت و سیار آماده خدمت رسانی هستند.

منبع:ایرنا

331665