کندی روند کاهشی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان طی روزهای اخیر، روند کاهشی شیوع کرونا در استان کُند شده است.
تصویر کندی روند کاهشی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با وجود تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان، اما هنوز در وضعیت پایدار و مطمئنی قرار نداریم از همین‌رو باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان با جدیت و همراهی لازم رعایت شود.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد و برپایی ستادهای تبلیغاتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این تجمعات از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است و همچنان توصیه می‌شود که بر رعایت فاصله اجتماعی در این ستادها نظارت دقیق‌تری انجام گیرد.

شیرانی با بیان اینکه متولی اصلی نظارت و بازرسی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای تبلیغاتی طبق قانون برعهده فرمانداری‌های گذاشته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که بازرسان مرکز بهداشت در این نظارت‌ها فرمانداری‌ها را یاری می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان به این ویروس در استان از ابتدا تاکنون به ۴۶ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است.

شیرانی همچنین از فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان نیز به یک هزار و ۱۱۷ مورد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۶۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳۵ هزار و ۴۶۱ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در این استان انجام شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع:ایرنا

305046