خروج 9 شهرستان چهارمحال و بختیاری از وضع قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۹ شهرستان چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شدند.
تصویر خروج 9 شهرستان چهارمحال و بختیاری از وضع قرمز کرونایی

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید شیرانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۹ شهرستان چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شدند، تاکید کرد: هم اکنون بجز شهرستان بن که در وضعیت قرمز قرار دارد، وضعیت سایر شهرستان‌های استان نارنجی است.

وی با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان در پانزدهمین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۴۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۹۶ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۴۲ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۵۳ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۴۳۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۵۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماریشان هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته شش مورد جدید فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۹۸۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: هم اکنون ۵۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

منبع: مهر

286781

مطالب مرتبط