پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش دوم

پدوفیلی تاریخی و قدیمی است/ محرومیت‌های جنسی دلیل این پدیده است

یک جامعه شناس بیان کرد: گرایش جنسی به کودکان یک موضوع قدیمی و تاریخی است؛ متأسفانه به دلیل محرومیت‌ها و محدودیت‌ها همچنان شاهد تکرار این پدیده می‌باشیم.
تصویر پدوفیلی تاریخی و قدیمی است/ محرومیت‌های جنسی دلیل این پدیده است

در بخش اول پرونده ویژه پرسون با عنوان تصورات جنسی در کمین کودکان، این گونه مطرح شد که «پدوفیلی» همان معنای تمایل و تصورات جنسی نسبت به کودکان را در خود مستتر دارد. مفهومی که فرد تمایلات خود را به صورت آزار و تمایل جنسی به کودک عملی می‌کند.

امان الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس در خصوص گرایش جنسی به کودکان، به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: این عمل که لواط و یا بچه بازی نامیده می‌شود، کار کثیف با سابقه بسیار طولانی و ریشه تاریخی و قدیمی دارد. متأسفانه امروزه به دلیل محرومیت‌های جنسی و عدم امکان ازدواج در جامعه، شاهد تکرار این موضوع هستیم.

قرائی مقدم تصریح کرد: برخی برای این که پسربچه‌ها را زیرسلطه خود گیرند و چشم و گوش آنها را باز کنند، این عمل را با آنها انجام می‌دادند. در گذشته مغ بچگان به همین افراد اطلاق می‌شد. حتی این موضوع برای دختران در خانواده به صورت تجاوز پدر، برادر و سایر بستگان به دختر نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که روی روسپی‌ها انجام شده؛ یکی از عوامل موثر در روسپی‌گری، تجاوز درون خانواده به دختران قبل از ازدواج و در کودکی است که سهل انگاری برخی مادران نیز در این گونه حوادث تأثیرگذار است.

این جامعه شناس افزود: در روستاها نسبت به شهرها رابطه نزدیکی بیشتری میان دخترها و پسرها وجود دارد؛ زیرا فضای باز باغ، دشت و نخلستان وجود دارد. در برخی مناطق ایران، مانند شمال خراسان پدیده ای تحت عنوان گریز دادن دختر شایع است که دختر و پسر چند روز به روستای دور فرار می‌کنند و بعد خانواده‌ها واسطه بخشیدن و ازدواج آنها می‌شوند. این اقدام گاهی در برابر شیربهای سنگین و عدم توانایی مالی پسر برای پرداخت رخ می‌داده است. البته برای رومینا در شما ایران نیز فراری دادن وی رخ داد که با سرانجام متفاوتی مواجه شد.

قرایی مقدم تصریح کرد: فرار کردن دختر و پسر در لرستان و خوزستان بخشیده نمی‌شود و به قتل‌های خانوادگی و در نهایت "خون‌بس" منجر می‌شود. در خوزستان "نهوه" است؛ یعنی قتل دختر و پسر خاطی به وسیله پدر، برادر و پسرعمو رخ می‌دهد.

این جامعه شناس بیان کرد: مغ بچگان متأسفانه یک پدیده با سابقه در فرهنگ ما است که امروزه نیز به دلیل محرومیت‌ها و محدودیت‌ها وجود دارد. از طرفی خانواده‌های نابه‌سامان، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست افزایش یافته و از طرف دیگر غریزه جنسی یک نیاز است که نمی‌توان تأثیر آن را نادیده گرفت.

مجله روانشناسی پرسون، بهترین مطالب این حوزه را در اختیار شما قرار می دهد.

322905

مطالب مرتبط