مدیرکل دادگستری استان مرکزی:

برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ سرآغاز رویداد های گام دوم انقلاب اسلامی است

مدیرکل دادگستری استان مرکزی گفت: برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد سال جاری سراغاز رویداد های گام دوم انقلاب اسلامی است و مردم باید هوشمندانه در این ازمون سیاسی بزرگ شرکت کنند.

تصویر برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ سرآغاز رویداد های گام دوم انقلاب اسلامی است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دلیجان، افزود:حضور حداکثری مردم در انتخابات از مولفه های امنیت کشور است و اگر کسی در تشویق مردم به این حضور آگاهانه کوتاهی کند مدیون امام راحل و شهدا است.

وی بیان کرد: تامین امنیت انتخابات، پیشگیری از تخلفات نامزدها و رعایت اخلاق در زمان تبلیغات در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا مورد تاکید دستگاه قضایی است.
مدیرکل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: دستگاه قضایی در مواردی از تبلیغات سوء و غیرقانونی که سبب تشویش اذهان عمومی شده و خدشه به آبروی افراد و کاندیداها وارد کند ورود می کند.
حجت الاسلام موسوی تکریم ارباب رجوع را محور فعالیت‌های قوه قضائیه بیان کرد و ادامه داد: خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم و در دسترس بودن مسئول قضایی روش این قوه است.


وی، سند تحول قضایی را از افتخارات نظام اسلامی در گام دوم دوم انقلاب دانست و افزود: این سند برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است و تجارب ۴۰ ساله قوه قضائیه و نظر کارشناسان در این سند مورد توجه قرار گرفته است.


مدیرکل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: بررسی و بومی‌سازی سند تحول دستگاه قضایی کشور در دیگر نهادها نیز تاثیرگذار است.
حجت الاسلام موسوی بیان کرد: این سند هفت ماموریت را برای دستگاه قضا براساس اسناد بالا دستی تعریف کرده و ۱۴ شاخص تحول‌آفرین که سبب رضایتمندی مردم می شود، در آن بیان شده است.
وی ادامه داد: این سند بر اساس محورهای مقابله با فساد و تحقق کارآمد تهیه شده و اجرای عدالت و رضایتمندی مردم نتایج اجرای درست آن است.
مدیرکل دادگستری استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت خیران، معتمدان و شورای حل اختلاف در رفع اختلافات به ویژه اختلافات خانوادگی ضروری است.
حجت الاسلام موسوی با تاکید براینکه اجرای عدل فقط بر عهده قوه قضاییه نیست، اظهار داشت: گستره عدل وسیع است و هر کدام از مسئولان در نظام اسلامی موظف له اجرای عدل هستند.

وی افزود: شهرستان دلیجان به‌دلیل اینکه چهار راه ارتباطی مناطق مختلف در کشور است و اتباع خارجی در این شهرستان سکونت دارند شرایط خاصی دارد و مسئولان قضایی باید این شرایط را بشناسند.
دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز در این آیین گفت: قوه قضاییه حامی حقوق مردم است و هنجارشکنان و قانون شکنان را با قوانین خود وادار به ترک رفتار هنجارشکنانه می‌کند.
« نبی الله قربانی» گفت: دستگاه قضایی ضمانت اجرای قراردادهای خصوصی را تامین می‌کند و استعدادهای جامعه در سایه امنیت رشد می‌کند.
وی بیان کرد: قوه قضاییه پرچمدار عدالت است و وظیفه اصلی این نهاد برپایی عدل در جامعه است.
دادستان عمومی و انقلاب اراک اضافه کرد: مردم باید عدالت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را لمس کنند به‌طوری که اگر فردی مورد تعدی و تجاوز قرار گرفت، بدون توجه به جایگاه اجتماعی متجاوز مجازات شود.
قربانی گفت: سرعت بخشی به رسیدگی به پرونده های قضایی ضروری است و مردم نباید احساس کنند که دستگاه قضایی در دراز مدت نسبت به پرونده های جرایم بی تفاوت می‌شود.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و شفافیت اقدامات دستگاه قضایی برعهده مسئولان و رسانه ها عمومی است.
فرماندار شهرستان دلیجان نیز گفت: این شهرستان قطب ولید الیاف و عایق های رطوبتی در استان مرکزی است.
« وحید براتی زاده » ادامه داد: به‌منظور تحقق شعار امسال باید رفع موانع در واحدهای صنعتی دلیجان مورد توجه قرار گیرد.
وی دلیجان را یکی از شهرستان های نمونه استان مرکزی در حوزه های مختلف دانست و افزود: دستگاه قضایی در دلیجان تسهیل کننده اموراست.

در این آیین «علیرضا ترابی» به‌عنوان رئیس دادگستری دلیجان تقدیر و «عباس آیینه » در سمت دادستان این شهرستان منصوب شد.

301934