آیت‌ الله دری‌نجف‌آبادی:

انتخابات پرشور تجدید میثاق با شهداست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های امروز نماز جمعه گفت: انتخابات ۱۴۰۰ باید پرشور برگزار شود و این انتخابات منجر به وحدت، انسجام و اقتدار ملی و تجدید میثاق با شهدا و سلیمانی هاست .
تصویر انتخابات پرشور تجدید میثاق با شهداست

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک افزود: آمادگی برای انتخابات باشکوه و با عظمت، امری ضروری است و بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب همه باید ضمن حضور پرشور در این آزمون سیاسی، فرد شایسته و لایق را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: مردم باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا مدیرترین ،مدبرترین، لایق‌ترین، کارآمدترین،شجاع ترین کارآفرین‌ترین،و پاسخگوترین فرد در عمل را انتخاب کنند و با حضور گسترده، بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های امام راحل، شهید سلیمانی، ولایت فقیه، امام حسین (ع) و غدیر خم را نشان دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: امید است در انتخابات پیش رو، دولتی با کفایت ، مومن سر کار آید و ممکن است رئیس جمهوری که انتخاب می شود از ۱۰۰ نمره ۶۰ داشته باشد یا پایین‌تر، اما مهم کادر لایق و وزرای خوب، کاردان، کار بلد و توانا دلسوز و پاسخگو است.

وی گفت: نباید افراد باج‌ده و باج‌گیر سر کار آیند و باید روال غلطی که عده‌ای فکر کنند، جمهوری اسلامی ایران ارث شخصی آنان است، برچیده شود و همه باید پاسدار خون شهدا و امانت‌دار الهی خادم مردم و شهدا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: باید افراد لایق از سطح کلان تا پایین انتخاب شوند و انتخاب برخی افراد در همین شهر جای گریه دارد که در انتخاب مدیران پیشنهاداتی به دولت دادا شد اما با بهانه و سیاسی بازی مدیران لایق را حذف کردند .

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: سیاسی بازی و سیاسی کاری معنا ندارد، نمی‌شود با خون شهدا، آرمان‌های امام(ره)، رهبری معظم انقلاب و شهید مطهری‌ها بازی کرد.

وی تصریح کرد: اگر افرادی مرید کسی نیستند، خوب نباشند، مهم شایسته، لایق، باکفایت، دلسوز بودن فرد است اینکه میگویند فلان شخص در دولت های قبلی سمت های اجرایی داشته و در دولت فعلی حق کار کردن ندارد حرف بیهوده و سیاسی کاری است که باید این افکار حذف شود .

امام جمعه اراک افزود: دولت و رئیس جمهور آینده باید پاسخگو، فعال در صحنه، پا به رکاب و دردمند باشد و درد فقرا، نیازمندان و محرومان را درک کند و پیگیر مشکلات و پاسخگو باشد .

آیت‌الله دری‌نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مراقبت‌ها در مقابل ویروس کرونا به ویژه در شلوغی های پایان سال بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: خطر و شیوع این ویروس امروز با ورود نوع انگلیسی چندبرابر شده و نیاز است ضریب مراقبت‌ها چند برابر افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هرگونه سهل‌انگاری گرفتاری برای افراد و کادر درمان را زیاد می‌کند و نیروهای درمانی پس از یک سال مقابله با این بیماری منحوس به شدت خسته هستند و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم کرده‌اند

وی ادامه داد استان مرکزی دومین استان در کشور بود که درگیر شیوع ویروس کرونا شد اما با همت مردم و تلاش خیرین توانستیم در حال حاضر به وضعیت مناسبی برسیم که بازهم باید تلاش شود تا جامعه دچار وضعیت وخیمی نشود

آیت‌الله‌ دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: هرگونه سهل‌انگاری در مقابل این بیماری حرام است و در شرایطی که هنور در جامعه واکسیناسیون تمام نشده و اثرات واکسن مشخص نشده، همه باید مراقبت جدی داشته باشند و از هرگونه تجمع و دورهمی پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: روزهای پایانی سال که مصادف با بهترین ماه های خداوند است، فرصت مناسبی برای پهن کردن سفره احسان و نیکوکاری است و نیاز است مردم برای جلوگیری از هدر رفت ۳۰ تا ۳۵ درصدی ضایعات غدای خود، صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند و به جای هدر رفتن مواد غذایی آن را بین نیازمندان و فقرا توزیع کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: درختکاری از دیگر موارد مهم در روزهای پایانی سال است که نیاز است مردم در این راستا تلاش مضاعفی بویژه در کاشت درختان مثمر به کار گیرند تا باعث بهبود محیط زیست شوند .

وی تاکید کرد باید از علوم روز درخت کاری و پرورش و نگهداری درخت و ابیاری قطره ای استفاده ببشتری شود و میتوان با استفاده از برنامه ریزی دقیق استفاده از منابع طبیعی مثل اب و خاک ضمن پوشش محصولات غذایی داخل باعث صادرات و درامد زایی برای کشور و حتی حذف فروش نفت و تامین بودجه کشور از فروش محصولات کشاورزی شد.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: رجب، شعبان و رمضان بهترین ماه‌ها برای نزدیکی بیشتر به خداوند و کسب فضایل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در هفته پیش رو ۲ مناسبت مهم شهادت امام موسی کاظم (ع) و مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) وجود دارد که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک در ۳۲ نقطه از استان مرکزی اقامه می‌شود.

246009

مطالب مرتبط