گزارش پرسون از یک انتظار تلخ؛

«نان» در کردستان گران شد/ کوچک‌تر شدن سفره‌های خالی مردم

پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت قیمت جدید انواع نان در استان کردستان توسط مسئولان اعلام گردید.

تصویر «نان» در کردستان گران شد/ کوچک‌تر شدن سفره‌های خالی مردم

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، از چند ماه پیش شایعاتی مبنی بر گران شدن نان در استان کردستان به گوش می‌رسید که بسیاری از مسئولان این سخنان در فضای مجازی و در سطح جامعه را به نوعی شایعه‌ای بیش اعلام می‌کردند، ولی این شایعات همانند دیگر شایعه‌ها رنگ واقعیت به خود گرفت، آری نان در کردستان گران شد و سفره‌های کوچک مردم بازهم خالی‌تر گردید.

طبق تصمیم گیری نهادها و سازمان‌های مربوطه از امروز قیمت نان رسما در سطح استان اعلام و گران شد، با این وجود بازهم مسئولان این افزایش را ناچیز می دانند!!.

گران شدن نان در این موقعیت وخیم اقتصادی بی‌شک بار دیگری بر دوش مردم خواهد بود.

این اعلام گرانی نان از سوی مسئولان در صورتی اعلام می‌شود که با توجه به کاهش محسوس و بی سابقه درآمد مردم و از سوی دیگر بیماری کرونا، حتی یک درصد افزایش قیمت‌ها برای جامعه بسیار سنگین است ولی مسئولان این افزایش قیمت نان در کردستان را تنها برای همسان سازی نرخ نان در این دیار با استان‌های همجوار عنوان می‌کنند، یعنی اینکه اولویت همسان سازی است نه سفره‌های مردم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران و رسانه ها با تایید گران شدن نان اعلام می کند که این تصمیم گیری بر اساس مصوبات کارگروه اصلاح نظام یارانه‌ای گندم، شورای آرد و نان کردستان اتخاذ شد است.

سخنان صالحی؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان نشان می‌دهد که در این میان مردم حرفی برای گفتن نباید داشته باشند و تنها گوش به فرمان بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های غیرکارشناسانه مسئولان غیرکارشناس باشند.

در این تصمیم‌گیری غیرکارشناسی و عجولانه مسئولان محترم، هیچ توجهی به وضعیت اقتصادی مردم نشده است و این مصوبه تنها برای رضایت بخش اندکی از جامعه است که جزو دهک‌های بی‌درد جامعه محسوب می‌شوند.

براین اساس مردم کردستان باید درد کرونا، درد تورم و قحطی را با درد گرانی نان تقسیم کنند و در مقابل مسئولان مربوطه در واکنش به برخی از انتقادات در رسانه‌ها و فضای مجازی سخن تازه‌ای برای گفتن ندارند و طبق روال همیشگی از نظارت‌ها سخن به میان می‌آورند، نظارت‌هایی که فقط بر روی کاغذها و برگه‌های صورتجلسه‌های مسئولان استانی قابل مشاهده است.

براساس مصوبه جدید قیمت انواع نان در استان کردستان به شرح زیر است:

هر سنگک نیمه یارانه‌ای (آزاد پز) با وزن چانه ۶۵۰ و وزن نان ۴۵۰ گرم 1300 تومان

نان لواش با وزن چانه ۱۶۰، وزن نان ۱۲۰ گرم 300 تومان

سنگک یارانه‌ای با وزن چانه ۶۵۰ و وزن نان ۴۵۰ گرم 1500 تومان

بربری یارانه‌ای با چانه ۴۵۰ و وزن نان ۳۴۰ گرم، 1200 تومان

بربری نیمه یارانه‌ای با کنجد با چانه ۴۵۰ و وزن نان ۳۴۰ گرم با قیمت 1400 تومان

نان تافتون نیمه یارانه‌ای با وزن چانه ۲۸۰ و وزن نان ۲۱۵ گرم، 600 تومان

هر کیلوگرم سنگک اتوماتیک ماشینی با آرد یارانه‌ای 3300 هزار تومان و با آراد نیمه یارانه‌ای هم 2850 تومان

آیین مهر ـ استان کردستان

285210

مطالب مرتبط