قیمت نان افزایش نمی یابد

رئیس سازمان برنامه و بودجه قرا رنیست قیمت نان افزایش یابد و همین قیمت های فعلی ادامه دارد.
تصویر قیمت نان افزایش نمی یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، اظهارات روز گذشته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، آب پاکی را روی دستان عده ای افراد سودجود که به استقبال گرانی رفته بودند ریخت، آنجا که اعلام کرد افزایش قیمت آرد صنعتی ارتباطی به حذف ارز 4200 تومانی ندارد و قیمت نان هم افزایش نمی یابد و آرد نانوایی ها همچنان با قیمت قبلی عرضه خواهد شد.

پس از تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت آرد صنفی و صنعتی، برخی آن را مقدمه ای برای حذف ارز ترجیحی یا 4200 تومانی دانستند اما مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جهت گیری این تصمیم ربطی به قیمت نان ندارد و آرد نانوایی همچنان با قیمت قبلی عرضه می شود.

وی همچنین گفت: دولت در نظر دارد به جای اینکه به واسطه ها و دلال ها برسد، از طریق اصلاح قیمت ها یارانه مستقیم به مردم بدهد.

وی همچنین تاکید کرد که قیمت آرد نانوایی ثابت است و فعلا قرار نیست افزایشی در این بخش داشته باشیم اما روش فعلی پرداخت یارانه به آرد نانوایی فسادزا است و قرار است تغییراتی در این زمینه داده شود.آنطور که میرکاظمی گفته قرار است یارانه آرد مستقیم به مردم و مصرف کننده پرداخت شود.

هر کیلو گندم وارداتی برای کشور حدود 13 هزار تومان تمام می‌شود اما کیلویی 650 تومان به نانواهای دولتی می دهد و این عامل فساد و قاچاق شده است.

فرمانده انتظامی کشور روز گذشته اعلام کرد در سال 1400 به میزان 350 هزار تن آرد قاچاق کشف شده است که رشد 2000 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

منبع: فارس

395019