استاندار مرکزی:

آیین تجلیل از مقام معلمان در فضای مجازی برگزار شود

استاندار مرکزی گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، آیین تجلیل از مقام و منزلت معلمان به‌عنوان فرهنگی و دانایی باید در فضای مجازی برگزار شود و زحمات یک‌ساله آنان در آموزش مجازی دانش‌آموزان پاس داشته شود.
تصویر آیین تجلیل از مقام معلمان در فضای مجازی برگزار شود

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید علی آقازاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود:با وجود همه مشکلات و جولان کرونا حوزه تعلیم و تربیت استان از زمان همه گیری کویید۱۹ تعطیل نشده و دانش آموزان راهبردهای تربیتی و علمی را از طریق فضای مجازی دنبال کرده آمد.

وی با بیان اینکه جزئیات تجلیل از معلمان در فضای مجازی باید تا ۲ هفته آتی اعلام شود، گفت: برنامه‌ریزی در خصوص رفع مسایل و مشکلات صنفی و حقوقی این جامعه هدف انجام می‌شود و در لایحه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مستثنی کردن پرسنل امور اداری از برخی مساعدت‌ها، مکاتباتی با وزیر و رئیس جمهور در خصوص اصلاح این لایحه انجام خواهد شد.
نماینده عالی دولت با تاکید بر لزوم تحول مناسب در شبکه شاد، عنوان کرد: باید از ایثار و فداکاری معلمان که در بستر بیماری نیز به دانش آموزان آموزش می‌دهند قدردانی کرد و مردم از خدمات این قشر زحمتکش مطلع باشند.

آقازاده تصریح کرد: مصوب شده که مدارس استان به‌صورت کامل تعطیل نباشند و حداکثر سه نفر شامل مدیر، معاون و یک نیروی خدماتی در محیط اموزشی حضور داشته اما، معلمان در وضعیت قرمز کرونا مکلف به حضور در مدرسه نیستند.
وی ادامه داد: جشنواره تکریم از خیران مدرسه‌ساز پس از برگزاری انتخابات خردادماه برگزار شود که امید می‌رود شرایط کرونایی در آن برهه زمانی تاحدودی مهار شده باشد.
استاندار مرکزی یادآور شد: در نشست بعدی شورای آموزش و پرورش، ابلاغ مجوز پرونده مربوط به تغییر کاربری ۱۲هزار متری فضاهای آموزشی استان که ارزش ریالی قابل توجهی دارد ارایه خواهد شد.
آقازاده بیان کرد: عملکرد شورای آموزش و پرورش استان در سال گذشته مناسب بود و امید می‌رود که در سال ۱۴۰۰ نیز بتوان خدمات مطلوب را به دانش آموزان، خانواده ها و معلمیان ارایه داد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در شرایط کرونایی، آموزش تعطیل نشده بلکه شیوه آموزش تغییر یافته که این مهم از هنر معلمان است.
«بهروز اکرمی» تاکید کرد: در این برهه زمانی که محدودیت فیزیکی وجود دارد، نباید تجلیل از مقام والای معلمان فراموش شود.
وی با اشاره به انتخابات خردادماه سال جاری اظهار داشت: باید از ظرفیت معلمان در شعب اخذ رأی بهره گیری لازم صورت گیرد که این مهم نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون دارد که انتظار می‌رود اداره کل آموزش و پرورش در اسرع وقت اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.
سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پروش باید اهداف ترسیم شده را عملیاتی کرد و جایگاه معلمان را بهبود بخشید.
«بهرام حسین آبادی» تاکید کرد: باید در هفته بزرگداشت معلم، این قشر زحمتکش مورد تجلیل و تقدیر قرار گیرند در این هفته وضعیت مسکن فرهنگیان تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد مصوبات کارگروه اموزش و پرورش در سال ۹۹ اجرایی شده و بقیه با تعامل سایر دستگاه ها باید اجرایی می‌شود.
حسین آبادی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات گفت: هنوز تصمیمی در خصوص شرایط و برنامه‌های این رخداد سیاسی مهم برای اموزش و پرورش اتخاذ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه شناسایی جلوه‌های ویژه معلمان، چهار هزار و ۸۰۰ معلم در سامانه ثبت نام کرده که ۱۲ نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند.
سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: غبارروبی شهدا، تکریم معلمان در فضای مجازی، سرکشی به معلمان دارای بیماری صعب العلاج از جمله برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم است که در سطح استان اجرایی می شود.

۲۰۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی با هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.

281887