مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی خبر داد:

افتتاح مرکز مدیریت و هدایت شغلی در دانشگاه فرهنگیان اراک

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از افتتاح مرکز مدیریت و هدایت شغلی در دانشگاه فرهنگیان اراک خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، همزمان با ایام دهه فجر مرکز مدیریت و هدایت شغلی(TMC)در دانشگاه فرهنگیان اراک‌ افتتاح شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی در این مراسم گفت: این مرکز با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به دانش آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیاز سنجی مهارتی، ارایه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتا ارایه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان و با تکیه بر ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی راه اندازی شد.

منصور جلیلوند افزود: راه اندازی این مرکز موجب توانمند سازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و فراهم سازی بستر‌های اشتغال مولد در مرکز کار آفرینی و نوآوری دانشگاه فرهنگیان می شود.

وی اضافه کرد: دانشجویان در این مرکز از تجربیات و مشاوره‌های اساتید مجرب بهره گرفته و آینده شغلی آنان به نوعی هدایت و تضمین می‌شود.

در ادامه رییس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه هدف ایجاد این مرکز در دانشگاه فرهنگیان آموزش مهارت به دانشجویان و هدایت فارغ التحصیلان به سوی آینده شغلی درخشان است، افزود: دانشجویان در همان دوران دانشجویانی باید مهارتی را کسب نمایند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر داشتن شغل در زمینه کار آفرینی هم نقشی در جامعه داشته باشند.

حیدری مهارت آموزی و مشاوره شغلی در مسیر زندگی دانشجویان را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: مهارت ورزی باعث ایجاد اعتماد به نفس برای دانشجویان خواهد شد و این امر در دیگر مراحل زندگی آنان نیز موثر خواهد بود.

وی به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت: برای تحقق این نامگذاری می‌توان با گسترش فعالیت‌ها و ایجاد مراکز مختلف فنی و حرفه‌ای در فضای دانشگاه، دانشجویان را در استفاده از مهارت‌های این مراکز با صرف کمترین وقت و هزینه ترغیب کرد که این امر نه تنها در آینده شغلی آنان بلکه در آینده کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.

231806

مطالب مرتبط