فرماندار شهرستان محلات:

مهارت آموزی لازمه پیوند دانشگاه و بازار کار است

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با سرپرست فرمانداری شهرستان محلات بر توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی در شهرستان تاکید شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، ناظری سرپرست فرمانداری شهرستان محلات در این دیدار با بیان اینکه حلقه مفقوده تولید، اشتغال و رونق تولید را نبود حرکت منسجم بین دانشگاه ها، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و صنعت، معدن و تجارت و نبود مهارت نزد جامعه هدف دانست.افزود: باید نیازسنجی های مهارتی و اشتغال شهرستان به روز و بر اساس ظرفیت سازی های جدید باید ارائه گردد.
ناظری داشتن وحدت رویه و توجه به بومی سازی در بحث اشتغال، تدوین بسته های مهارتی برای قشرهای مختلف و آشنایی مردم با حوزه های شغلی افراد با توجه به اقلیم شهرستان را از موارد ضروری در حوزه اشتغال و مهارت آموزی برشمرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان محلات یادآور شد: ظرفیت نسبی شهرستان در حوزه اشتغال، کشاورزی و صنایع مادر همچون سنگ معدن است و باید در تدوین بسته های مهارت آموزی برای مهارت کارجویان این حوزه با هدف جهش تولید توجه شایانی کرد.
وی با بیان اینکه میزان اثر بخشی آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس اشتغال زایی سنجیده می شود، بر تدابیر لازم جهت بهبود شاخص‌های این حوزه تاکید کرد.
در ادامه این نشست نیز،منصور جلیلوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی،ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه ارائه آموزش های مهارتی در شهرستان اظهارداشت:خوشبختانه شهرستان محلات از ظرفیت های خوبی در بخش های کشاورزی و معادن برخوردار است که با نیاز سنجی و بومی سازی آموزش های مهارتی بر توسعه اشتغال مولد گام های خوبی را با حمایت مئسولین شهرستانی برداشت.

223830

مطالب مرتبط