مهدی:

منابع مالی مورد نیاز برای تحقق اهداف دانشگاهی به ما داده نمی‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از ضعف‌های عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که منابع مالی مورد نیاز برای تحقق اهداف دانشگاهی به ما داده نمی‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست خبری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن) با حضور رضا مهدی، معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشکده شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

مهدی در این نشست اظهار کرد: نباید به گونه‌ای زندگی کنیم که برآیند نیرو‌هایمان به صفر برسد، بلکه باید نتیجه تلاش متخصصان را در جامعه شاهد باشیم و از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

او افزود: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی علم و پژوهش و علم و دانش و تکنولوژی را بسیار حائز اهمیت شمرده اند که باید در دانشگاه‌ها و آموزش عالی به آن توجه کرد.

مهدی تصریح کرد: دانشگاه بدون دانشجو وجود خارجی ندارد. آموزش عالی در هیچ کدام از دانشگاه ها طی ۱۰ سال اخیر با زمان فعلی قابل مقایسه نیست و پیشرفت زیادی کرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: یکی از ضعف‌های عمده ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که منابع مالی مورد نیاز و آنچه حق ماست به ما داده نمی‌شود و همین عامل منجر می‌شود تا خدمات دهی به دانشجویان با مشکل مواجه شود و دانشجویان غیر بومی ما برای تحصیل با دغدغه اسکان رو به رو باشند.

مهدی اضافه کرد: در حال حاضر مجوز ساخت خوابگاه ۲۰۰ نفره دانشگاه فنی و حرفه‌ای را گرفته ایم و قصد کلنگ زنی آن را داریم.

او گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با دوران کنونی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، دانشگاه پیش از انقلاب مانند یک روستا بود که بعد از انقلاب تبدیل به یک شهر شد. اداره یک شهر دیگر مانند اداره یک روستا نیست؛ چرا که در حال حاضر دانش، آزادی، علم، فضای سیاسی باز و استقلال دانشجویان بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد.

231891

مطالب مرتبط