در استان رقم خورد:

آموزش 3میلیون نفر ساعت در فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای از ارائه 3میلیون 738هزارنفرساعت دوره های مهارتی در 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور جلیلوند مدیرکل با اشاره به اینکه لازمه توسعه اقتصادی و پیشرفت یک جامعه در توانمندبودن افرادآن جامعه است گفت: فعالیت اداره کل در اجرای دوره های مهارتی برای جوانان علاقمند به فراگیری آموزش های مهارتی در اولویت های کاری این مجموعه می باشد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در ادامه عنوان داشت: این آموزش ها درمراکز ثابت دولتی، سیار شهری، روستایی ،پادگان، ندامتگاه می باشد که در بخش دولتی در رشته های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور، سی ان سی ، عمران برگزار شده است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش ثابت در نه ماه نخست سال جاری 1میلیون و 37هزارنفر ساعت در قالب 4هزارو هفتصد و هشتاد و شش نفر دوره بوده است، افزود این آموزشهای مهارتی در بخش سیار شهری نیز 126هزار و سیصد و چهل هشت نفرساعت در قالب 716نفر دوره بوده است.
جلیلوند با اشاره به اینکه آموزش نوعی سرمایه گذاری است و مهارت واقع توانایی به کارگیری دانسته هاست اضافه کرد: عملکرد نه ماهه اداره کل در بخش صنایع 2هزارو 145 نفردوره، زندان و آسیب های اجتماعی 122نفر دوره، بخش پادگانها 1هزارو پانصد و بیست و هشت نفر دوره، بخش روستایی 361نفردوره ، مراکز جواردانشگاهی 216نفر دوره تحقق یافته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی همچنین شاخه فعالیت بخش خصوصی فنی و حرفه ای استان را شامل کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات عنوان کرد و عملکرد این حوزه را با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم ادامه فعالیت های آموزشی در ماههای اخیر، 3هزارو نهصد و نود نفر دوره به گروه های هدف در این بخش عنوان کرد.

226057

مطالب مرتبط