فرماندار شهرستان سلسله:

انتقال غیر اصولی آب لرستان  به دیگر استانها پایمال کردن حق مردم این دیار است

فرمانداری شهرستان سلسله گفت: پرونده انتقال آب جنوب و شمال لرستان به دیگر استانها غیرقابل تامل است نباید دست روی دست گذاشت. لرستان را نادیده نگیرید آب این دیار حق مردم زحمت کش آن است. چرا آب لرستان را غیرکارشناسی و بی خبر به استانی دیگر انتقال می دهند. 

مرتضی مهدوی کیا فرماندار سلسله در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: استان لرستان یکی از آبخیز ترین نقاط ایران است که می توان با مدیریت درست و ایجاد زیرساخت های اصولی بهترین بهره را از آن در مصارف کشاورزی و تولید برق برد. این نعمت الهی حق مردم دیار لرستان است نباید این حق را نادیده گرفت. چرا آب لرستان را غیرکارشناسی و بی خبر به استانی دیگر انتقال می دهند.

وی افزود: اگر از منابع آبی به درستی حفاظت و حراست نکنیم نمی توانیم سال های آینده کشاورزی و گردشگری پررونقی داشته باشیم. نباید سرعت العمل را از دست بدهیم دیگر جای کم کاری نیست. اگر در این برهه آب را مدیریت نکنیم در سال های آینده با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد. مدیریت آب یکی از مهم ترین موضوعات در دوران خشکسالی است.

مهدوی کیا ادامه داد: بیان دغدغه ها به تنهایی موجب بهبود امور نمی شود بلکه باید همه پای کار باشند و با تعامل هم جانبه، از منابع ملی شهرستان و استان حفاظت کنیم. پرونده انتقال آب جنوب و شمال لرستان به دیگر استانها غیرقابل تامل است نباید دست روی دست گذاشت.

فرماندار سلسله با اشاره به رتبه نخست شهرستان در کاشت گیاهان دارویی و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های ملی عنوان کرد: باید همانطور که کمبودها و مشکلات مطرح می شود عملکردهای مناسب را نیز بازگو کرد تا مردم در جریان خدمات نظام و دولت قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: شورای حفاظت از منابع آب، تخصصی است اما بسیاری از مسائل اجتماعی مرتبط با این شورا را می توان با ریش سفیدی و تعامل حل کرد.

مهدوی کیا با اشاره به لزوم تعامل و همدلی دستگاه های اجرایی برای رشد و توسعه شهرستان، تصریح کرد: هدف ما خدمت صادقانه به مردم و رفع دغدغه ها و مشکلات آنان است، مردم بهترین قاضی هستند و برآیند فعالیت های ما را مردم در جامعه قضاوت خواهند کرد.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

229307