مسئول بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی استان اردبیل:

13 میلیون قطعه مرغ تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی و دامی هستند

13 میلیون قطعه مرغ و ۳۱۳ هزار راس تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی و دامی هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی صعودی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی بیمه محصولات کشاورزی خلخال افزود: در سال زراعی جاری عملکرد مناسبی بر اساس برنامه تکلیفی سال زراعی جاری محقق شده و عملکرد بیمه انواع محصولات کشاورزی به بیش از ۲۲۶ هکتار رسیده و ۸۶ درصد از برنامه‌های تکلیفی در این زمینه نیز محقق شده است.

وی اظهارکرد: استان اردبیل از لحاظ محصولات کشاورزی رتبه پنجم کشوری را دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی به یکی از سه استان برتر کشوری در بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی تبدیل خواهد شد.

وی در زمینه سطح بیمه باغات نیز گفت: از لحاظ بیمه محصولات سردرختی مقام ۱۲ کشوری را داریم و در سال جاری بیش از هشت هزار هکتار از سطح باغات استان اردبیل تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی و باغی قرار گرفته است.

مسئول بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: علاوه بر بیمه محصولات سردرختی و میوه درختان میوه باغ ‌ای استان ،در سطح ۲ هزار و ۱۰ هکتار نیز اقدام به بیمه تنه درختان شده که از این لحاظ رتبه هفتم کشوری را داریم.

صعودی تشریح کرد: بیش از ۱۳ میلیون قطعه مرغ نیز تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی و دامی هستند که از این لحاظ ۱۰۰ درصد برنامه‌های تکلیفی در این بخش محقق شده است.

او با توصیه به دامداران جهت زیرپوشش بردن دام‌های خود زیر خدمات بیمه محصولات کشاورزی و دامی و بهره‌مندی از مزایای آن در زمان وقوع حوادث و تلفات دام گفت: در زمینه بیمه دام‌های سبک و سنگین نیز تاکنون بیش از ۳۱۳ هزار راس بیمه شده که از این لحاظ رتبه پنج کشور را داریم.


بیشتر بخوانید؛

قول مساعد مدیران برای حل مشکلات کشاورزان و دامداران اقبالیه


او افزود: استان اردبیل رتبه اول کشوری را در پرداخت خسارات ناشی از سرمازدگی به خود اختصاص داده ، طوری که سال گذشته بیش از هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان بخش زراعت پرداخت شده است.

مسئول بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه کشاورزی در اقتصاد استان اردبیل از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهارکرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، محصولات زراعی مناطق شمالی استان اردبیل نظیر گندم ، جو و حبوبات و مناطق جنوبی که دارای باغات میوه هستند در بیشترین معرض خطر سرمازدگی و خسارت قرار دارند.

وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان حوادث طبیعی بویژه در فصول سرد سال افزایش می‌یابد و ضروری است تا کشاورزان با اقدام بموقع برای بیمه کردن محصولات خود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کرده و در صورت خسارت وارده ناشی از قهر طبیعت از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

صعودی آخرین فرصت ثبت‌نام در طرح صندوق بیمه محصولات کشاورزی را آخر آذرماه ذکر کرد و افزود: طبق مصوبه بیمه دام و طیور اجباری و بیمه زراعت با پرداخت تنها ۳۰ درصد مبلغ قابل انجام می‌باشد و جهاد کشاورزی و صندوق بیمه ۷۰ درصد بیمه خسارات محصولات کشاورزی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا

228375