دولت شهید رئیسی الگوی مردم‌سالاری دینی بود

معاون وزیر کشور گفت: دولت شهید رئیسی مدلی جدید در حکمرانی بود که الگوی مردم‌سالاری دینی را به همه جهان نشان داد.

تصویر دولت شهید رئیسی الگوی مردم‌سالاری دینی بود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد عباسی امروز ۱۴ تیر در همایش شهید جمهور؛ سرمشق رویای جمهور که در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه پس از شهادت رئیس‌جمهور، دشمنان منتظر تزلزل در اراده مسئولین اجرایی یا تزلزل در جریان خدمت‌رسانی بودند، اظهار کرد: در حادثه ۷ تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی نیز منافقین و دشمن فکر می‌کردند راس نظام را زده‌اند و انقلاب رها می‌شود، اما دنیا نمی‌فهمید که ملت ما الهی است و انقلاب به افراد متصل نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام ما تنها به امام زمان متصل است، افزود: این تفکر اراده‌ها را محکم کرد و هر زمان اتفاقات مشابهی افتاد، ما در اجرای منویات امام و رهبری مصمم‌تر شدیم. این موضوع تحت عنوان قدرت ترمیم، جلوه‌ای ویژه در جمهوری اسلامی دارد. در حادثه تلخ سقوط بالگرد نیز علی‌رغم اینکه هیچ کس آمادگی چنین شرایطی را نداشت، کشور باثبات مسیر خود را ادامه داد. البته این سوگ بزرگ ملت ایران را متوجه کرد که چه گوهری را از دست داده و چه عزت بسیار بزرگی در راس نظام اجرایی کشور بود. لذا ملت تصمیم گرفت محکم این راه را ادامه دهد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در دوران ریاست‌جمهوری شهید رجایی، گفتمان مکتبی بودن رئیس‌جمهور شکل گرفت، عنوان کرد: این یک مدل جدید از سمت جمهوری اسلامی بود و سپس تمام مسئولان کشور سعی کردند همین رویکرد را داشته باشند. یکی از اهداف استکبار از ساخت داعش، این بود که آن را به عنوان یک حکومت مکتبی و اسلامی به دنیا نشان دهد تا مردم‌ جهان فکر کنند حکومت اسلامی و مکتبی به معنای کشتار و خشونت است، در حالیکه حکومت مکتبی واقعی، نظام جمهوری اسلامی است.

عباسی بیان کرد: با شکل‌گیری دولت سیزدهم به سرداری شهید رئیسی، به همه دنیا نشان داده شد که می‌شود یک سید روحانی در میدان قرار گیرد و برای حمایت از مردم تمام تلاشش را بکند. دولت شهید رئیسی مدلی جدید در حکمرانی بود که الگوی مردم‌سالاری دینی را به همه جهان نشان داد. تحلیلگران سیاسی غرب نیز این نتیجه رسیده‌اند که نظام جمهوری اسلامی در جهان نمونه است و سعی دارد مشابه حکومت پیامبر(ص) عمل کند. به همین خاطر دشمنان یک صف‌آرایی سنگین را در برابر نظام ما ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی آیت‌الله رئیسی شهید شد، در تمام جهان به سوگ او گریستند و انسجامی بین دلها شکل گرفت، گفت: مشکلات امروز کشور ادامه خیانت‌های دولت‌های قبل است. ریل‌گذاری‌های این ۳ سال باید ادامه یابد تا دستاوردهای دولت سیزدهم خود را نشان دهد. اکنون مشکلات تازه در حال حل شدن است. ما که نمی‌توانستیم در ۳ سال آن همه خرابی را ترمیم کنیم. اگر رویکرد دولت شهید رئیسی ادامه یابد، خواهیم دید که اقدامات انجام‌‍شده، مسیر تعالی را برای کشور فراهم ‌می‌کند اکنون ما در شرایطی تعیین‌کننده هستیم و جامعه باید نسبت به استمرار مسیر دولت سیزدهم تلاش کند.

همچنین یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم مربوط به این استان است و تحت حمایت‌های شهید رئیسی به دست آمده، عنوان کرد: یکی از اقدامات ما برای حل مشکلات خراسان رضوی، تبدیل معاونت زیارت استانداری به معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت بود. مزیت ویژه خراسان رضوی، امر زیارت است و باید این امر را تسهیل می‌کردیم و گسترش می‌دادیم. در این راستا کارگروه ملی زیارت به ریاست شهید رئیسی تشکیل شد. سه پروژه قطار سریع‌السیر، بزرگراه حرم تا حرم و شهر فرودگاهی امام رضا به طور جدی برای تسهیل زیارت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه اجتماعی در حوزه‌های خانواده و فرزنداوری با مشکلاتی مواجه بودیم، افزود: اما ما روندها را تغییر دادیم؛ به طوریکه علی‌رغم سال‌ها رشد منفی تولد، اکنون به رشد مثبت رسیده‌ایم. طلاق نیز روندی کاهشی پیدا کرده است. همچنین در این دولت اعتبارات لازم برای تسهیل ازدواج ۳۵ برابر شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان در حوزه برق پروژه‌هایی به ارزش ۸ همت در حال اجراست، اضافه کرد: بودجه این پروژه‌ها از طریق مولدسازی در حال تامین است. ۱۱ همت از پروژه‌های درمانی مشهد نیز به همین شکل در حال اجراست. ناپایداری انرژی در استان از مشکلات مهم ماست. ذخیره‌سازی گاز در شوریجه، تکمیل شبکه و تقویت انتقال به استان از طریق خط لوله از اقدامات ما در این حوزه است که همه یا تمام شده یا در حال اجراست.

نظری همچنین با بیان اینکه در انتخابات هشتم تیر خراسان رضوی استان چهارم در مشارکت بود، گفت: در بین استان‌های بزرگ نیز رتبه اول شدیم. یعنی سرمایه اجتماعی ما در حال تقویت است. ۲میلیون و ۴۱۵ هزار نفر از مردم خراسان رضوی در جمعه قبل پای صندوق‌ها حاضر شدند، یعنی با وجود دارا بودن ۸ درصد جمعیت، ۱۰ درصد آرای ماخوذه از استان ما بود. این‌ها ناشی از دستاوردهای دولت است. عجیب است برخی نمی‌دانند، شهید رئیسی در حوزه مسکن چه کرده بود. فقط در این استان ۱۸۰ هزار واحد در حال ساخت است که بخشی از این‌ها ماه‌هاست استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا

705429