ایردراپ توکن‌های اسپارک؛ این بار برای دارندگان لایت کوین

شبکه فلیر (Flare Networks) روز جمعه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای راه‌اندازی شبکه اصلی خود در سال جاری میلادی، به دارندگان لایت کوین هم توکن‌های اسپارک (FLR) اعطا می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از دیکریپت، اعطای این توکن‌ها به‌صورت ایردراپ خواهد بود. شبکه فلیر در توییتر خود نوشت که ۵ میلیارد توکن دیگر را هم که قرار بود بین بنیان‌گذاران این شبکه تقسیم شود کاهش خواهد داد.

شبکه فلیر قصد دارد که امکان استفاده از خدمات مربوط به حوزه مدیریت مالی غیرمتمرکز (DeFi) را برای دارندگان لایت کوین هم مهیا کند. با اجرای این طرح، دارندگان ارز دیجیتال لایت کوین هم می‌توانند به مانند شبکه اتریوم، از عملکردهای قراردادهای هوشمند در شبکه و بر بستری یکپارچه بهره‌مند شوند.

نمودار قیمت لایت کوین

لایت کوین در حال حاضر پنجمین ارز بزرگ بازار ارزهای دیجیتال است. پیش از این اعلام شده بود که دارندگان ریپل (XRP) هم توکن‌های اسپارک را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که طی هفته گذشته،‌ قیمت لایت کوین رشدی ۲۸ درصدی را تجربه کرده است. قیمت ریپل هم علیرغم طرح دعوی قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

طبق گزارش‌ها، در ایردراپ توکن‌های اسپارک برای دارندگان ریپل، قرار است ۴۵,۸۲۷,۷۲۸,۴۱۲ واحد اسپارک توزیع شود. گفته می‌شود که توزیع این توکن‌ها نیمه اول سال ۲۰۲۱ انجام می‌گیرد.

هوگو فیلیون (Hugo Philion)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شبکه فلیر، پیش‌تر گفته بود که نسبت توزیع اسپارک و XRP تقریبا ۱:۱ خواهد بود. به‌عبارت دیگر، دارندگان ریپلی که واجد شرایط دریافت اسپارک هستند، به ازای هر واحد XRP، معادل ۱.۰۰۷۳ واحد اسپارک دریافت می‌کنند.

چندی پیش، صرافی‌های کوین بیس، بیترکس (Bittrex) و بیت استمپ (Bitstamp) اعلام کردند که معاملات ریپل را متوقف خواهند کرد. با این حال شبکه فلیر به افراد واجدشرایط اطمینان داده است که توکن‌های اسپارک خود را دریافت می‌کنند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که جزئیات ایردراپ برای دارندگان لایت کوین را هفته آینده منتشر می‌کند.

باید به یاد داشت که تضمینی برای ارزش توکن‌های فلیر در زمان عرضه آنها وجود ندارد.

227960