بیت کوین کش و لایت کوین حذف شدند، سولانا جایگزین شد!

شبکه CNBC، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های خبری جهان که پوشش آنی بازار مالی را ارائه می‌دهد، بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC) را کنار گذاشته و سولانا (SOL) را جایگزین آنها کرده است. در همین حال، این شبکه همچنان به پوشش اخبار مربوط به بیت کوین و اتریوم ادامه خواهد داد.
تصویر بیت کوین کش و لایت کوین حذف شدند، سولانا جایگزین شد!

به گزارش سایت خبری پرسون، مشخص نیست که چرا CNBC بیت کوین کش و لایت کوین را حذف کرده است. با این حال، آنچه که مشهود است، این است که آنها در روزهای اخیر در وضعیت ناخوشایندی قرار دارند و ارزش‌گذاری آنها در چند سال گذشته دچار مشکل شده است.

علی‌رغم ثبت سودهای چشمگیر در ماه ژوئیه، BCH با از بین رفتن هیاهوهای مربوط به تصویب صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در ایالات متحده، عقب‌نشینی کرد.

بیت کوین و BCH خیلی قبل‌تر، پس از درخواست BlackRock برای ETF بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، افزایش یافتند. در همین حال، لایت کوین چند روز پس از نصف کردن پاداش ماینرهای خود در اوایل آگوست، سقوط کرد.

متعاقباً، BCH و LTC دیگر از نظر ارزش بازار در بین 10 رمزارز برتر نیستند. بر اساس داده‌های موجود، LTC و BCH به ترتیب دارای ارزش بازار حدودا 4.8 میلیارد دلار و 3.7 میلیارد دلاری هستند و در جایگاه‌های شانزدهم و هجدهم قرار دارند.

از سوی دیگر، سولانا با ارزش 8.3 میلیارد دلاری، در رتبه نهم بهترین‌های بازار قرار دارد. این شبکه از ترون با 6.9 میلیارد در رتبه دهم جلوتر است. SOL همچنین در حال نزدیک شدن به دوج کوین و کاردانو است که ارزش بازار آنها به ترتیب 8.8 و 9.1 میلیارد دلار است.

اینکه CNBC پوشش SOL و رد BCH و LTC را انتخاب کرد، بحث‌هایی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به راه انداخته است. در X، یکی از کاربران گفت که این تصمیم تأییدی برای سولانا بود. او به تحولات «پشت پرده» از جمله افزایش فعالیت توکن غیرقابل تعویض (NFT) اشاره کرد. در اوایل ژوئیه، تعداد NFT های تولیدشده در سولانا برای اولین بار از ماه مه 2022، از NFT های تولیدشده در اتریوم پیشی گرفت.

فراتر از NFT ها، Solana Pay، یک راه‌حل پرداخت، نیز وجود دارد. در اوایل این هفته، Shopify، یک پلتفرم پیشرو در تجارت الکترونیک، Solana Pay را برای کاربران یکپارچه کرد تا پرداخت‌های USDC را به راحتی انجام دهند. Circle، صادرکننده USDC، و Checkout، یک پردازشگر پرداخت، نیز از Solana Pay پشتیبانی کرده‌اند.

منبع: رمزارز نیوز

508383