عوامل تاثیرگذاری که می‌توانند افت اخیر لایت کوین را جبران کنند!

لایت کوین (LTC) در گروه ارزهای دیجیتالی قرار دارد که امروز از نظر رشد قیمتی عملکرد نسبتاً ضعیفی را به ثبت رسانده است.
تصویر عوامل تاثیرگذاری که می‌توانند افت اخیر لایت کوین را جبران کنند!

به گزارش سایت خبری پرسون، این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته با رسیدن قیمت به 77.26 دلار، افت 0.11 درصدی را ثبت کرد.

با این حال و علی‌رغم این افت قیمتی، لایت کوین در دیگر معیارهای کلیدی، از جمله تعداد کاربران فعال روزانه، روند رو به رشدی را پیدا کرده است. به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس داده‌های پلتفرم IntoTheBlock (ITB)، تعداد کل کاربران فعال روزانه (DAU) در شبکه لایت کوین با 8.86 درصد افزایش به 433170 آدرس رسیده است.

این داده‌ها بیانگر آن است که با وجود چشم‌انداز نزولی برای قیمت این ارز دیجیتال، استفاده از لایت کوین کاهش نیافته است. این مسئله در تعیین گام‌های بعدی برای پروتکل لایت کوین بسیار حیاتی است؛ زیرا افزایش استفاده از لایت کوین می‌تواند به رشد قیمت آن در کوتاه مدت کمک کند.

علاوه بر افزایش تعداد کل کاربران، لایت کوین هفته گذشته دو دستاورد مهم دیگر را نیز کسب کرد. پروتکل پرداخت لایت کوین در به‌روزرسانی خود اعلام کرده است که تعداد کل آدرس‌ها در طی هفته گذشته از 200 میلیون آدرس فراتر رفته است.

این یک دستاورد قابل‌توجه است که می‌تواند به احیای پروتکل لایت کوین به عنوان یکی از پرکاربردترین پروتکل‌های لایه ۱ در حال حاضر کمک کند. علاوه بر این، رشد پروتکل Ordinals لایت کوین نیز به حفظ احساسات مثبت پیرامون این پروژه کمک کرده است. این پروتکل اعلام کرده که تعداد مجموع کتیبه‌های Ordinal آن به بیش از پنج میلیون رسیده است.

لایت کوین در اصل یک پروتکل پرداخت است و بر خود می‌بالد که از زمان شروع خود تا کنون، ۱۰۰٪ فعال بوده و در دسترس قرار داشته است. رشد فعلی در شاخص‌های کلیدی نشان می‌دهد که لایت کوین پس از بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP)، یکی از پراستفاده‌ترین پروتکل‌ها است. این رشد و عواملی مانند نصف شدن پاداش استخراج (هاوینگ)، از جمله عوامل کلیدی برای رشد قیمتی لایت کوین در بلندمدت هستند.

منبع: رمزارز نیوز

490288