اظهارات پوتین درباره گفتگوی سازنده با واشنگتن

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفتگوی سازنده با واشنگتن ممکن نیست.

تصویر اظهارات پوتین درباره گفتگوی سازنده با واشنگتن

به گزارش سایت خبری پرسون، پوتین امروز پنجشنبه به دنبال شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه پایتخت قراقستان، در رابطه با گفتگو در مورد ثبات راهبردی با ایالات متحده گفت: نمی‌توان در مورد ایجاد گفت و گوی سازنده با آمریکا قبل از برگزاری انتخابات در این کشور صحبت کرد.

درحالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در دوران او روابط واشنگتن و مسکو با ثبات بود، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است و احتمال روی کار آمدن وی وجود دارد، پوتین در این نشست خبری اظهار داشت: روسیه اظهارات ترامپ در مورد احتمال توقف درگیری اوکراین را جدی می‌گیرد.

ترامپ نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا مدعی است که جنگ اوکراین را حتی قبل از اینکه بتواند به طور رسمی به قدرت برسد، «حل و فصل» خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به این ادعای ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ گفت: اگر وی برنامه‌ای برای توقف این جنگ دارد، باید همین الان آن را افشا کند. ما باید برای هر خطری که استقلال اوکراین یا تهدیدات احتمالی برای کشورمان ایجاد می‌کند، آگاه و آماده باشیم.

پوتین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مساله افغانستان در نشست خبری پرداخت و بیان کرد: طالبان قدرت را در افغانستان در دست دارد و از این نظر در مبارزه با تروریسم متحد ما هستند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: مسکو سیگنال هایی از جنبش طالبان در مورد آمادگی آنها برای همکاری در مسیر مبارزه با تروریسم دریافت کرده است و از این استقبال می‌کند.

منبع: ایرنا

705442