روزانه 8 ماموریت اورژانسی در متروی اصفهان انجام می گیرد

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: بدنبال راه اندازی نخستین پایگاه فوریت های پزشکی در ایستگاه متروی اصفهان به طور میانگین روزانه بالغ بر 8 ماموریت و ماهانه بالغ بر 250 ماموریت اورژانسی صورت می گیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، .غفور راستین در ارتباط با راه اندازی نخستین پایگاه فوریت های پزشکی در مترو اصفهان اظهار داشت: این پایگاه با کد عملیاتی 2553 در متروی اصفهان راه اندازی شد که به طور میانگین روزانه بالغ بر هشت ماموریت اورژانس را امدادرسانی می کند.

وی افزود: این پایگاه در ساختمانی به وسعت 60 مترمربع در ایستگاه متروی میدان امام حسین (ع) ابتدای خیابان سپه مستقر شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: این پایگاه با توانِ 5 تکنسین فوریت‌های پزشکی و یک دستگاه آمبولانس تویوتاهایس با تجهیزات کامل به منظور پوشش حوادث داخل تونل مترو و خدمات دهی هرچه سریع تر به مصدومان داخل تونل و مترو راه اندازی شده است.


بیشتر بخوانید؛

آخرین جزئیات درباره راه‌اندازی چهار خط جدید مترو


راستین با بیان اینکه خودروی آمبولانس این پایگاه در پیاده روی بالای ایستگاه مترو مستقر می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد انجام شده در 2 ماه گذشته، این پایگاه به طور میانگین 8 ماموریت در 24 ساعت و 250 ماموریت در یک ماه را انجام می دهد.

وی گفت: امکان امدادرسانی سریع به بیماران و مصدومان داخل تونل قطار شهری، بافت قدیمی منطقه و سکونت افراد با سنین بالاتر در محدوده اطراف میدان امام حسین (ع) و ترافیک بالای محدوده چهارباغ، میدان امام حسین (ع) و خیابان های اطراف از جمله دلایلی بود که باعث شد اورژانس پیش‌بیمارستانی شهر اصفهان برای امدادرسانی به شهروندان این منطقه در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت، اقدام به راه اندازی پایگاه مذکور کند.

227823