انتظارات زهرا نعمتی از وزیر ورزش در دولت چهاردهم

دارنده سه مدال طلای پارالمپیک با اشاره به انتظارات از وزیر ورزش در دولت چهاردهم گفت: این انتظار وجود دارد که همسان‌سازی صورت بگیرد و نگاهی برابر رقم بخورد. در واقع مهم است که یک نگاه به هر دو گروه وجود داشته باشد و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

تصویر انتظارات زهرا نعمتی از وزیر ورزش در دولت چهاردهم

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا نعمتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به حضورش در کارگروه انتخاب وزیر ورزش در دولت چهاردهم اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که من به عنوان عضو کمیسیون ورزش کمیته ملی المپیک در جلسه این کارگروه شرکت کردم، نه به عنوان ورزشکاری از حوزه توان‌یابان و نماینده کمیته ملی پارالمپیک و انتظار این بود حداقل به واسطه موفقیت‌های مختلف در رویدادهای بزرگ آسیایی و جهانی، یک نماینده حوزه توان‌یابان و پارالمپیک در این کارگروه انتخاب می‌شد و یک نظرخواهی از حوزه ورزش توان‌یابان پیرامون موضوع انتخاب وزیر ورزش آینده انجام می‌شد.

وی ادامه داد: ورزشکاران توان‌یاب و پارالمپیکی بارها و بارها پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در مسابقات مختلف به اهتزاز درآورده و همواره باعث افتخار ورزش ایران بوده‌اند. جا داشت که یک نماینده در میان نزدیک به ۴۰ عضو کارگروه مربوطه داشته باشیم. بچه‌های ما سال‌هاست رکورددار دنیا هستند و زحمات زیادی کشیده‌اند. سال قبل بود که اتفاق بزرگی رخ داد و کاروان ایران برای نخستین بار به مقام دوم بازی‌های پاراآسیایی در هانگژو دست یافت.

نعمتی در خصوص ویژگی‌های وزیر ورزش در دولت چهاردهم گفت: یک‌سری نقاط ضعف وجود دارد که ورزش توان‌یابان به اندازه ورزش افراد سالم دیده نشده، آن هم در حالی که پا به پای آنها در تلاش است. در واقع این انتظار وجود دارد که همسان‌سازی صورت بگیرد و نگاهی برابر رقم بخورد. مهم است که یک نگاه به هر دو گروه وجود داشته باشد و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان افراد حاضر در ورزش توان‌یابان و پارالمپیک، به یک مدیرِ مدبر در رأس ورزش کشور نیاز داریم که نگاه برابر به همه ورزشکاران، اعم از سالم و توان‌یاب داشته باشد و بتوانیم با انگیزه بیشتری، افتخارآفرینی‌هایمان را تداوم بدهیم.

منبع: ایرنا

717846