معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

مردم همکاری نکنند، موج جدید کرونا در راه است

اگر همکاری مردم ادامه پیدا نکند و تصورمان این باشد که موارد مرگ اندک است و عادی انگاری و ساده پنداری داشته باشیم، ممکن است مجدد با موج جدیدی از ویروس کرونا مواجه شویم.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مدیریت کرونا و مشارکت مردم گفت: خوشبختانه با همکاری بسیار خوب مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی و کنترل هوشمند، شاهد کاهش بیش از هشتاد درصدی موارد مرگ در حدود دو ماه اخیر هستیم و از این بابت بسیار خرسندیم.

حریرچی با اشاره به این‌که محور این موفقیت همکاری مردم است، بیان داشت: اگر این همکاری مردم ادامه پیدا نکند و تصورمان این باشد که موارد مرگ اندک است و عادی انگاری و ساده پنداری داشته باشیم، ممکن است مجدد با موج جدیدی از ویروس کرونا مواجه شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم توجه داشته باشند که با وجود کاهش موارد فوتی روزانه نباید این موارد فوتی روزانه را با هشتاد میلیون مقایسه کنند چرا که در شرایط عادی تعداد فوتی‌های روزانه حدود هزار نفر است و اگر حدود 80 نفر فوتی روزانه را در 365 روز سال ضرب کنیم حدود هشت درصد موارد فوتی ماست که تعداد قابل توجهی است.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نقاط ضعف و پاشنه آشیل ما در شهرهای بزرگ حمل و نقل عمومی است، تراکمی که در مترو، اتوبوس‌ها، خودروهای کوچک سواری و ون به وجود می‌آید میزان انتقال را افزایش می‌دهد و خواهش ما این است که مردم حتی المقدور از ترددهای غیر ضرور اجتناب کنند، در حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نمایند و زمانی که در فضاهای عمومی مثل مترو و اتوبوس هستند، صحبت نکنند چرا که صبحت کردن خود عامل انتقال است. امیدواریم بتوانیم در شهرهای بزرگ هم میزان انتقال ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.

230480