مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان عنوان کرد:

ظرفیت 11 میلیون متر مکعبی سد «سورال»/600 هکتار از اراضی کشاورزی دهگلان آبی می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: ظرفیت سد «سورال» 11 میلیون متر مکعب بوده و شبکه این سد به مساحت 1200 هکتار آماده بهره برداری است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، کامران خرم؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان امروز در جریان بازدید از سد و شبکه «سورال» و پروژه شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد سنگ سیاه شهرستان دهگلان اظهار داشت: با اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد سنگ سیاه حدود 1800 هکتار از اراضی هموار و حاصلخیز منطقه زیر کشت آبی خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: 1200 هکتار از این اراضی از طریق ایستگاه پمپاژ احداث شده در مجاورت روستای علی آباد و 600 هکتار نیز بصورت ثقلی آبیاری می شود.

خرم با بیان اینکه شبکه و سد سورال نیز از دیگر پروژه هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت، اظهار داشت: ظرفیت «سورال» 11 میلیون متر مکعب بوده و شبکه این سد به مساحت 1200 هکتار آماده بهره برداری است.


بیشتر بخوانید؛

ظرفیت سدهای بزرگ مازندران ۷۷ درصد پر آب شد

سد کانی سیب افتتاح شد/ دریاچه ارومیه جان دوباره می‌گیرد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سمت راست شبکه با مساحت 550 هکتار آماده تحویل به کشاورزان و جهاد کشاورزی است که با توجه به اینکه خارج از فصل کشت هستیم و بنا به درخواست سازمان کشاورزی موضوع تحویل به اسفند ماه موکول شد.

خرم با اشاره به اینکه 650هکتار از اراضی سمت راست هم بر اساس برنامه زمانبندی سد، آخر خرداد 1400 قابلیت تحویل به کشاورزان عزیز را خواهد داشت، افزود: امید است با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه ها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان عزیز شهرستان دهگلان باشیم.

شفیعی ـ استان کردستان

226764

مطالب مرتبط