عبور ارزش بازار بیت کوین از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار برای اولین بار

داده های موجود در نمودارهای مختلف صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال حاکی از آن هستند که قیمت بیت کوین در روز گذشته و همزمان با ایام کریسمس از مرز ۲۷ هزار دلار نیز عبور کرد و بدین ترتیب مارکت کپ یا ارزش بازار این رمزارز بزرگ به رقم ۵۰۰ میلیارد دلار رسید که رکورد جدیدی در تاریخ بیت کوین محسوب می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، از طرفی با توجه به داده های دریافتی از وب سایت مشهور و معتبر کوین مارکت کپ(Coinmarketcap.com) کاملا مشهود است که نرخ بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال در بازه زمانی سه ماهه گذشته دائما در حال رشد و اوج گیری بوده است. از طرفی بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ در طی دو ماه اخیر به شدت نسبت به این رمزارز بزرگ علاقه نشان داده و حجم قابل توجهی از آن را خریداری کرده اند که موجب فراهم شدن زمینه لازم برای صعود ناگهانی و رشد دوبرابری بیت کوین شد. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت مایکرو استراتژی، شرکت اسکوئر و … اشاره کرد.

در ادامه نموداری سه ماهه از روند حرکتی بیت کوین را برگرفته از وب سایت کوین مارکت کپ(Coinmarketcap) مشاهده می کنید.

همانطور که گذشت مارکت کپ یا ارزش بازار بیت کوین نیز همزمان با رشد نرخ آن جهش قابل توجهی داشته و رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است. آمارها نشان می دهند بیت کوین با توجه به ثبت مارکت کپ ۵۱۳ میلیارد دلاری آن به عنوان رکوردی بی سابقه در آستانه قرارگیری در فهرست ده کسب و کار برتر جهان قرار گرفته است.

از طرف دیگر داده های دریافتی از وب سایت TradingView نشان می دهند که بیت کوین از نظر مارکت کپ یا ارزش بازارتوانسته است با ثبت رکورد ارزش بازار ۵۱۳ میلیارد دلار، رتبه یازدهم را در میان تمامی کسب و کارهای جهان به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب از بسیاری از شرکت های بزرگ فعال در زمینه ارائه خدمات پرداختی همچون ویزا و مارکت کپ ۷۹/۴۸۷ میلیارد دلاری آن سبقت گرفته است.

در ادامه فهرستی از برترین شرکت ها و کسب وکارها که دارای بالاترین ارزش بازار هستند را مشاهده می کنید.

همانطور که در فهرست بالا می بینید شرکت مشهور Berkshire-Hathaway دقیقا یک پله بالاتر از رتبه رمزارز بیت کوین قرار گرفته است. قابل توجه است که این شرکت توسط وارن بافت(Warren Buffet) هدایت و مدیریت می شود. این در حالی است که شرکت وارن بافت هیچ گونه ارتباطی به حوزه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ندارد. از طرفی وارن بافت در طی چند سال گذشته اظهارات تحقیرآمیزی نسبت به صنعت کریپتو و ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین داشته است ولی شواهد نشان می دهند که گذر زمان بیت کوین را به عنوان یکی از رقبای سرسخت شرکت وی از نظر مارکت کپ یا ارزش بازار تبدیل کرده است.

بیت کوین فاصله چندانی با مرز ۳۰ هزار دلار ندارد

سوابق موجود در بازار بیت کوین اثبات کرده است که هرگز نمی توان پیش بینی قطعی در رابطه با افزایش قیمت بیت کوین را ارائه داد و تمامی ادعاها را باید در محدوده حدس و گمان دانست ولی با توجه به فضای حاکم بر بازار بیت کوین می توان گفت که گام بعدی بیت کوین در میان مدت در مرز ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

226251