بررسی چشم‌انداز بازار کریپتو؛

زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین به پیشنهاد «آرتور هیز»

آرتور هیز، بنیانگذار صرافی بیتمکس (Bitmex)، در اظهارات جدید خود به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال توصیه کرده که به خرید بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌های امیدوار‌کننده بازار بپردازند. وی معتقد است که رالی صعودی قیمت بیت کوین به زودی آغاز خواهد شد.
تصویر زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین به پیشنهاد «آرتور هیز»

به گزارش سایت خبری پرسون، هیز طی پستی عنوان کرد که چرخه صعودی بازار به زودی آغاز خواهد شد و بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که بیشترین رشد را در این چرخه تجربه خواهد کرد. وی توجه معامله‌گران را به اقدامات فدرال رزرو جلب کرد و بیان داشت که تصمیمات بانک مرکزی آمریکا می‌تواند بازار ارز دیجیتال را به شکوه گذشته خود بازگرداند.

هیز همچنین در مورد تغییرات مهم سیاست‌های فدرال رزرو در آگوست 2024 صحبت کرده و در نتیجه، سرمایه‌گذاران را ترغیب می‌کند که روی بیت کوین و سایر آلتکوین‌های موجود سرمایه‌گذاری نمایند.

علاوه بر این، هیز معتقد است که جلسه آینده کشورهای گروه 7 (G7) از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و در کنار آن، نرخ دلار نیز یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند بر بازار کریپتو تأثیر بگذارد. وی همچنین پیش‌بینی کرده که فدرال رزرو با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر 2024، احتمالاً نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

او همچنین نسبت به تصمیمات بانک مرکزی انگلیس (BOE) خوشبین است و معتقد است که این بانک ممکن است در کاهش نرخ، از بانک مرکزی کانادا (BOC) و بانک مرکزی اروپا (ECB) پیروی نماید.

بیت کوین در مسیر رسیدن به سقف تاریخی جدید

یکی از تحلیلگران بازار کریپتو با نام مستعار Jelle، احساسات صعودی هیز در مورد بازار را تصدیق و تکرار کرده است. به گفته این تحلیلگر، بیت کوین برای شروع رالی جدید و ثبت رکورد قیمتی، به صعودی 4 درصدی نیاز دارد. وی معتقد است که بیت کوین به زودی این رالی صعودی را آغاز خواهد کرد.

به همین ترتیب، مایکل ون‌دی‌پوپ، دیگر تحلیلگر برجسته حوزه کریپتو نیز احساسات صعودی خود را ابراز و عنوان کرده که قیمت بیت کوین برای شکست سطوح مقاومت و شروع حرکتی انفجاری، به شدت آماده است.

تأثیر داده‌های اقتصادی بر بازار

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران منتظر رویداد‌های هفته آتی برای پیدا کردن سرنخ‌هایی در مورد تغییر احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا هستند.

انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده که نشان‌دهنده وضعیت تورم است، در روز چهارشنبه 12 ژوئن و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ایالات متحده و PPI خالص در روز پنجشنبه 13 ژوئن، معیارهای مهمی هستند که بر وضعیت نرخ بهره و در نتیجه، بازار کریپتو تأثیر‌گذار خواهند بود.

فعالان بازار کریپتو پیش از این انتظار داشتند حداقل دو مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری اتفاق بیفتد، اما انتشار داده‌های مربوط به مشاغل در هفته گذشته وضعیت را نامشخص کرده است. با توجه به این امر، موضع فدرال رزرو در جلسه 12 ژوئن، نقش مهمی در شکل دادن به عملکرد آتی بازار کریپتو خواهد داشت.

بررسی وضعیت کنونی بازار کریپتو

قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال، امروز برای دومین روز متوالی نزولی است و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، کاهش قیمت را تجربه می‌کنند. در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال با 1 درصد کاهش طی 24 ساعت گذشته به 2.54 تریلیون دلار رسیده است. در این میان، میم‌کوین‌ها شاهد ورود سرمایه و ارزهای دیجیتال برتر شاهد خروج سرمایه هستند. گفتنی است که طی روز گذشته، حجم معاملات و همچنین فعالیت‌های آنچین نیز کاهش یافته است.

تحلیلگران انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده را یکی از دلایل اصلی ریزش بازار می‌دانند اما معتقدند که این ریزش موقتی است و در پی احساس ترس و عدم اطمینان معامله‌گران به وجود آمده است و می‌تواند فرصتی خوب برای خرید دارایی‌های دیجیتال با قیمتی پایین‌تر باشد.

همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، کاهش نرخ بهره می‌تواند مهم‌ترین کاتالیزور برای شروع دوباره روند صعودی بازار باشد؛ زیرا در پی چنین کاهشی، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری خواهند داشت که دارایی‌های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال را خریداری کنند.

منبع: رمزارز نیوز

681780