پرداخت حقوق راسل اوکانگ (بازیکن فوتبال آمریکایی) در قالب بیت کوین

وب سایت خبری تحلیلی فعال در حوزه صنعت کریپتو و ارزهای دیجیتال به نام کوین دسک(coindesk) در یکی از آخرین گزارش های خود آورده است که بازیکن مشهور فوتبال آمریکایی به نام راسل اوکانگ(Russell Okung) از این پس نیمی از حقوق خود را در قالب بیت کوین دریافت خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، راسل اوکانگ(Russell Okung) به عنوان نخستین بازیکنی شناخته می شود که چندی قبل درخواست دریافت دستمزد در قالب رمزارز بزرگ بیت کوین را داشته است. راسل اوکانگ حدود ۲۰ ماه قبل و در مورخ می ۲۰۱۹ بود که در صفحه توییتر خود نوشت:”حقوق مرا با بیت کوین پرداخت کنید.”قابل توجه است که از آن زمان تاکنون نرخ بیت کوین رشدی در حدود ۲۷۳ درصد را به نمایش گذاشته است. در نهایت مدیران تیم مربوطه موافقت کرده اند تا حقوق اوکانگ را به عنوان نخستین بازیکن در لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا در قالب بیت کوین پرداخت کنند.

این فرآیند بر اساس گزارش های موجود از طریق استارتاپ فعال در حوزه بیت کوین به نام ZAP انجام خواهد شد.محصول این استارتاپ به نام Strike این امکان را فراهم کرده است تا مبلغ چک های پرداختی سنتی به رمزارز بیت کوین تبدیل شود.

جک مالرز(Jack Mallers) به عنوان مدیرعامل پلتفرم Strike در آخرین مصاحبه تلفنی خود با وب سایت کوین دسک به حقوق بالای راسل اوکانگ اشاره کرده و گفت:

“مبلغ آخرین قرارداد این بازیکن برای بازه زمانی یک ساله، ۱۳ میلیون دلار است و قرار بر این است که نیمی از آن به صورت فیات و نیم دیگر در قالب بیت کوین به راسل اوکانگ پرداخت شود.”

مالرز به برخی از بازیکنان حرفه ای در رشته های ورزشی دیگر از جمله بسکتبال و بیش بال نیز اشاره کرده و گفت که آن ها نیز از این طرح استقبال کرده و مایل به دریافت بخشی از حقوق خود در قالب بیت کوین هستند. از طرفی ظاهرا انجمن بازیکنان لیگ فوتبال آمریکا باید تاییدیه های لازم را برای انجام این فرآیند صادر کند ولی در رابطه با لیگ های بسکتبال و بیس بال هنوز مشخص نیست که دریافت این تاییدیه ها و مجوزها ضروری است یا خیر.

نحوه کارکرد پلتفرم استرایک(Strike)

در حقیقت مدیران تیم حقوق راسل اوکانگ را همچنان به صورت فیات پرداخت می کنند و ادامه فرآیند تبدیل فیات به بیت کوین از طریق پلتفرم Strike و شبکه لایتنینگ اتفاق می افتد. این پلتفرم حقوق را در قالب دلار از تیم مربوط به این بازیکن(تیم کارولاینا پنترز) دریافت کرده و به بیت کوین تبدیل می کند. سپس بیت کوین ها به فضای ذخیره سازی یا کیف پول سرد (نامتصل به اینترنت) متعلق به راسل اوکانگ انتقال داده می شوند. به طور کلی لایتنینگ به فرآیند انتقال بیت کوین گفته می شود که پروسه ای ارزان تر و سریع تر محسوب می شود.

مالرز در ادامه گفت که هیئت مدیره این پلتفرم با برخی از بانک ها نیز وارد مذاکره شده و استرایک بر اساس این مذاکرات به زودی در قالب حساب جاری بانکی نیز مورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفت. حجم معاملات ماهانه این پلتفرم اخیرا هفت رقمی شده است. از طرفی بر اساس اظهارات مالرز فعلا هیچگونه کارمزدی در ازای خدمات این پلتفرم دریافت نمی شود.

226635