رکورد نرخ بیت کوین بر حسب طلا شکسته شد

یکی از آخرین گزارش های وب سایت خبری تحلیلی کوین تلگراف(Cointelegraph) حاکی از آن است که بیت کوین به عنوان بزرگترین دارایی دیجیتال در صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال توانسته است رکورد جدیدی را در رقابت با طلا به ثبت برساند. آمارهای موجود نشان می دهند که بیت کوین از نظر بازدهی و سودآوری توانسته است از بیت کوین به عنوان قدیمی ترین ذخیره ارزشی جهان سبقت بگیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، گاوهای بازار بیت کوین توانسته اند نرخ این رمزارز بزرگ را در روز گذشته به بالاترین میزان در تاریخ بیت کوین برسانند به طوری که از مرز ۲۹۰۰۰ دلار نیز رد شد و در آستانه عبور از مرز ۳۰۰۰۰ دلار قرار گرفت. ارزش بیت کوین بر حسب طلا نیز برای اولین بار به رکورد جدیدی رسیده و این نشان می دهد موج تقاضا و استقبال از دارایی های دیجیتال همچنان در حال رشد و ترقی است.

اطلاعات دریافتی از منبع MarketWatch نشان می دهند که نرخ بیت کوین در روز گذشته از مرز ۲۹۰۰۰ نیز عبور کرده و در نتیجه ارزش بیت کوین در قالب طلا به رکورد جدیدی رسیده به طوری که هر واحد بیت کوین در زمان نگارش این خبر برابر با ۱۵/۴۰ اونس طلا ارزش دارد. بدین ترتیب رکورد قبلی ثبت شده در مورخ دسامبر ۲۰۱۷(آذر ۹۶) شکسته شد.

در ادامه نموداری از روند قیمتی بیت کوین بر حسب طلا را برگرفته از مرجع MarketWatch مشاهده می کنید.

سال ۲۰۲۰ را می توان به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ ۱۱ ساله بیت کوین به شمار آورد چون موج عظیمی از سرمایه گذاران سازمانی یا نهادی به پتانسیل قدرتمند آن ایمان آورده و مبالغ شگفت انگیزی را به سرمایه گذاری در این رمزارز اختصاص دادند. بیت کوین به عنوان بزرگترین دارایی دیجیتال از نظر مارکت کپ یا ارزش بازار، رشدی ۳۰۰ درصدی را در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته است.


بیشتر بخوانید؛

افزایش ۵۰ درصدی ارزش بیت کوین


از طرفی طلا نیز در سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی را به نمایش گذاشت ولی در مقایسه با جهش بیت کوین بسیار ناچیز است. این فلز گرانبها سال ۲۰۲۰ را با رشد ۲۵ درصدی پشت سر گذاشت. بزرگترین طرفداران بیت کوین معتقدند که این رمزارز بزرگ در حال بلعیدن مارکت کپ یا ارزش بازار طلاست و یکی از دلایل اصلی آن اعتماد سرمایه گذاران خرد و کلان به کارآیی، کمیابی و قابلیت جابجایی بین المللی آن است. جالب توجه است که تحلیلگران JPMorgan Chase نیز با عقیده ای مشابه بر این باورند که جذابیت بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال قطعا در حال دور کردن سرمایه ها از بازار فلزات گرانبهاست.

برخی نیز بر این باورندکه فشار موجود برای عرضه بیت کوین می تواند قیمت را در طی سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش دهد. شرکت فعال در زمینه مدیریت دارایی های دیجیتال به نام شرکت گری اسکیل(Grayscale) در ماه دسامبر معادل سه برابر تمامی بیت کوین های ماین شده یا استخراج شده را خریداری کرده است. از طرفی بسیاری از شرکت های دیگر از جمله پی پال(PayPal)، کَش اَپ(Cash App) و … نیز بر اساس شواهد موجود تقاضای شدیدی برای خرید بیت کوین دارند که قطعا در کمبود بیت کوین برای عرضه موثر بوده است.

منبع: سام تایمز

226935