عبور نرخ بیت کوین از مرز ۲۴۰۰۰ دلار و ثبت رکورد تاریخی دیگر

وب سایت خبری تحلیلی کوین تلگراف گزارش می دهد که گاوهای بازار بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال یا رمزارزها با عبور از مرز ۲۴ هزار دلار بار دیگر توانسته اند رکورد تاریخی دیگری را رقم بزنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، این رمزارز بزرگ اخیرا با نرخ ۲۴۲۱۰ دلار در صرافی کوین بیس خرید و فروش شد که بالاترین قیمت در تاریخ بیت کوین به شمار می رود. این نشان می دهد که خریداران بیت کوین همچنان با قدرت به ادامه سفارش های خرید خود ادامه می دهند.

قیمت بیت کوین شب گذشته و همزمان با آغاز تعطیلات آخر هفته میلادی به اوج رسید و قابل توجه است که روند اصلاحی نیز بلافاصله پس از ثبت این رکورد آغاز شد و بیت کوین در زمان نگارش این خبر در محدوده ۲۳۵۰۰ دلار در حال معامله می باشد. آمارها نشان می دهند که سطح نوسان در محدوده ۲۳۷۷۷ دلار به عنوان قله پیشین بیت کوین اوج گرفته و گاوها در نهایت موفق شدند از آن نیز عبور کنند. در حال حاضر نیز مرز ۲۴۰۰۰ دلار به عنوان یک سطح مقاومت روانی عمل می کند و انتظار می رود با توجه به افزایش شدید تعداد خریداران شکسته شود.

در ادامه نموداری از عملکرد بیت کوین در بازه ساعتی را برگرفته از وب سایت TradingView مشاهده می کنید.

یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو به نام مایکل ون دپوپ(Michaël van de Poppe) نیز اخیرا رویکرد مثبتی به ادامه روند صعودی بیت کوین داشته و بر این باور است که رکوردهای جدید در راه هستند.

در ادامه نموداری برگرفته از Material Indicators را مشاهده می کنید که مناطق مختلف خرید و فروش بیت کوین را در تاریخ ها و نرخ های مختلف نشان می دهد. خطوط سفید نشان دهنده سفارش های بیشتر هستند.


از طرفی باید توجه داشت که سطح نوسان شب گذشته نشان دهنده اتفاق های مشابهی با هفته های پیشین است. به نظر می رسد قیمت بیت کوین در بازار گاوی کنونی به جای رشد در طول هفته در روزهای پایانی هفته اوج گرفته و رشد می کند. مایکل ون دپوپ از طرف دیگر احتمال اصلاح نرخ را هم در نظر می گیرد و بر این باور است که هرگز نمی توان در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال راجع به فراز و فرود قیمت اظهار نظر کرد.

وی بر این باور است که احتمال ادامه روند صعودی پرقدرت بیت کوین بالاست و اگر خرس های بازار موفق شوند سیر حرکتی این رمزارز بزرگ را در مسیر نزولی قرار دهند باید مرز ۱۸۵۰۰ دلار را به عنوان نخستین سطح حمایتی آن در نظر گرفت و بسیار بعید به نظر می رسد خرس ها در شکستن آن موفق عمل کنند.

وی در ادامه اظهارات خود به طور خلاصه بیان کرد: سوابق موجود در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین نشان داده اند که جهش های عمودی در بازار که این روزها نیز شاهد آن ها هستیم دوام چندانی نداشته و ماندگار نیستند. در نتیجه روند اصلاحی و نزولی بیت کوین قطعا رخ خواهد داد ولی تشخیص زمان دقیق آن کار آسانی نیست. احتمالا بیت کوین تا مرز ۳۰ هزار دلار نیز اوج می گیرد و پس از آن شاهد اصلاح ۳۰ درصدی آن خواهیم بود.

منبع: سام تایمز

225093