رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی خبر داد؛

تولید ماسک ضد ویروس کرونا با ماندگاری ۳۰ روز در اراک

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی گفت: نانو ماسک ضد ویروس کرونا با ماندگاری ۳۰ روز در اراک طراحی و تولید شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، «مهدی رئوفی» گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور شرکت های دانش بنیان و گروه های مختلف دانشگاهی به دنبال ایجاد راهکار برای جلوگیری یا درمان کرونا بودند که در اراک نیز بررسی طراحی بوجود اوردن ماسک نانو در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد : دانش تولید این نانو ماسک در اراک حاصل شده است و این محصول برای مصون‌سازی افراد علیه شمار زیادی از ویروس‌ها به ‌ویژه کرونا و آنفلوآنزا کاربرد دارد.

وی اظهار داشت: این نانو ماسک در لایه‌های پنج و هفت عددی طراحی شده که پنج لایه‌ای آن بدون فیلتر و و هفت لایه‌ای آن با فیلتر است.


بیشتر بخوانید؛

قیمت جدید ماسک

فعال سازی کارگاه تولید ماسک و توزیع آن بین نیازمندان


این عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک گفت: در تمام لایه‌ها نانو ذرات اضافه شده تا هنگام تنفس هوای آلوده وارد دستگاه تنفسی نشود و در صورتی که فرد آلوده باشد ویروس با برخورد به ماسک غیرفعال می‌شود.

رئوفی افزود: ابعاد نانو ذرات در این ماسک ۱۰ تا ۳۰ نانو متر پیش‌بینی شده است که چربی دور ویروس کرونا را از بین می‌برد و آن را غیرفعال می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی، بابیان اینکه این محصول توسط شرکت دانش بنیان تولید می‌شود، اظهار داشت: این کالا بهداشتی اکنون در نظرآباد کرج درحال تولید و عرضه به بازار با قیمت هر عدد ۳۰۰ هزار است.

225430