در نخستین روز زمستان؛

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز دوشنبه در نخستین روز از فصل زمستان در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا محرابیان گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، امروز (دوشنبه) کیفیت هوا دارای نوسان و در ساعت ۱۳ به عدد ۱۱۶ رسید که بالاتر از استاندار بوده است.

وی ذرات معلق کمتر از۲.۵ میکرون را عامل آلایندگی هوای اراک عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان مرکزی، سکون نسبی هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد که این وضعیت می‌تواند موجب تداوم روزهای ناسالم شود.

محرابیان تاکید کرد: انتظار است در روزهای ناسالم هوا، اقشار مختلف مردم بویژه گروه های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران سخت درمان و قلبی و ریوی از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای اسمال تاکنون ۵۰ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به شش دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.

225291