مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خبر داد:

اختصاص ۲۴درصد از هزینه بیماران بستری به کرونایی ها

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پنج ماهه نخست سال جاری با توجه به اسناد مربوطه، رقمی حدود ۲۴ درصد از هزینه های بستری در استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته و هزینه شده است.

مرکزی _ پرسون؛ محمدرضا جیریایی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۵ ماهه نخست سال ۲۴درصد از هزینه های بیماران بستری به بیماران کرونایی در استان مرکزی اختصاص یافته است.

وی افزود: سلامت زیر بنای هر جامعه‌ای است و برای زندگی در یک جامعه سالم باید شاخص‌های سلامت را بروزرسانی کنیم چرا که سلامت محور اصلی هر جامعه است.
جیریایی ابراز کرد: گذشته از بروزرسانی زیر ساخت‌های سلامت باید در مورد هزینه‌های آن نیز تمهیداتی اندیشیده شود که این تمهیدات توسط سازمان‌های بیمه گری از جمله سازمان بیمه سلامت ایران دیده شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: در راستای اجرای عدالت اجتماعی و همگانی و رفاه مردم، سازمان بیمه سلامت ایران اکثریت مردمی که بضاعت مالی ندارند را به صورت رایگان بیمه کرده است.
وی بیان کرد: متاسفانه بیماری منحوس کرونا در کشور خیلی شیوع پیدا کرده و هزینه‌های درمان آن هم بسیار بالاست، ولی سازمان‌های بیمه گر نیز بر اساس پروتکل‌های درمانی و دستورالعمل‌ها و بخشنامه های بالادستی سعی کرده اند که بر اساس ضوابط و قوانین، هزینه های که در این خصوص تعریف شده را به صورت کامل پرداخت کنند.


جیریایی اضافه کرد: افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند یا تاریخ دفاتر آنها نیز منقضی شده باید از طریق ارزیابی وسع ثبت نام کنند که ظرف یک هفته حداقل مشخص خواهد شد که وضعیت بیمه ای آنها به چه شکلی است.


وی گفت: ۸۵ درصد از جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران به صورت رایگان بیمه شده اند. در استان مرکزی ۳۲۰ هزار نفر فقط در صندوق روستائیان به صورت رایگان بیمه شده اند.


مدیر کل بیمه سلامت خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به اجرای دولت الکترونیک افرادی که دفاتر بیمه‌ای آنها منقضی شده در صورت نیاز به ارائه خدمت از طریق مراکز درمانی می‌توانند با ارائه شماره ملی از طریق سامانه استحقاق سنجی از وضعیت بیمه ای خود مطلع یا در غیر این صورت توسط خود فرد از طریق شماره گیری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه‌ای خود با خبر شوند.


جیریایی افزود: بیمه سلامت موظف است به بیمارانی که نیاز به خدمات خاصی دارند چه در حوزه بستری چه در حوزه سرپایی، ارائه خدمت کند که در این خصوص در استان مرکزی با ۶۵۰ موسسه خصوصی طرف قرارداد هستیم.

رضابراتی_استان مرکزی

208580