دکتر مرتضی واعظ:

سال جدید 3 هزار ‌و ۵۷۱ تست کرونا در شازند انجام شد

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند گفت: سه هزار و ۵۷۱ تست سریع کرونا از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان نمونه گیری شده که هزار و یک نمونه آن در سال جدید انجام شد.
تصویر سال جدید 3 هزار ‌و ۵۷۱ تست کرونا در شازند انجام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر مرتضی واعظ روز چهارشنبه افزود: شمار موارد مثبت تست‌های سریع کرونا در شهرستان شازند ۴۷۰ مورد بوده که ۱۰۰ نمونه آن مربوط به سال جدید است.

وی بیان کرد: شمار نمونه گیری " pcr" در شهرستان شازند ۴ هزار و ۵۱۷ مورد بوده که ۳۸.۲ دهم درصد آن مثبت اعلام شده است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند تاکید کرد: در تعطیلات نوروز امسال شمار بیماران سرپایی در این شهرستان دو رقمی شده است که این امر نشان از رفتار اجتماعی نامناسب مردم است.

دکتر واعظ تاکید کرد: برخی از روستاهای شهرستان شازند که میهمان پذیر هستند دورهمی و تجمعات زیادی درتعطیلات نوروز برگزار شد که با اقدام جهادی و ضربتی با اعضای شورای تامین شهرستان نسبت به خروج میهمانان که بیشتر آنها خوزستانی بودند، اقدامات لازم انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند بیان داشت: سه شهر اصلی شازند، مهاجران و آستانه میهمان پذیر و پیک اصلی بیماری هستند که بیشترین نگرانی را در خصوص افزایش شمار مبتلایان و بستری ها ایجاد می‌کند، هر چند که نتایج رفتار مردم در تعطیلات دو هفته آتی بروز می‌کند.

دکتر واعظ ادامه داد: در تعطیلات نوروز در یک تجمع و دور همی در یکی از روستاهای شهرستان ۱۲مورد ابتلا داشتیم که در چند ساعت از تمام افراد روستا تست سریع کرونا گرفته شد که انتظار می‌رفت با یک بحران مواجه شویم که خوشبختانه پیش بینی ها درست نبود.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در سطح شهرستان در این بازه زمانی فعالیت آنچنانی نداشتند و اجتماعات کارگری نیز کاهش داشت.
مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند اظهار داشت: عادی انگاری بیماری از اسفندماه آغاز شده و اکنون اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مردم از ۸۵ درصد به ۶۰ درصد رسیده اما همچنان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

واعظ بیان داشت: مسئولان کادر درمان همچنان پای کار هستند و در راستای سلامت مردم و جامعه و کنترل بیماری کرونا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند اما انتظار می رود که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند تا به یاری خداوند شاهد ریشه کنی بیماری باشیم.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

279491