در پی ثبت رکورد جدید روپایی با توپ فوتبال در کشور؛

محمدرضا میرزایی از تلاشش برای ثبت رکورد در گینس می گوید

رکورد 5 کیلومتر روپایی با توپ فوتبال به صورت برعکس در کشور توسط محمدرضا میرزایی شکسته شد و این جوان اسلامشهری از اهدافش برای ثبت رکورد در گینس سخن گفت.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا میرزایی جوان 18 ساله اسلامشهری با زدن بیش از 19 هزار ضربه به توپ فوتبال و طی مسافت 5 کیلومتری به صورت برعکس رکورد جدیدی را در کشور به نام خود ثبت کرد و در گفتگو با سرویس ورزشی پرسون از علایق و تلاشش برای ثبت رکورد در گینس سخن گفت.

میرزایی در خصوص چگونگی ثبت این رکورد گفت: من از 10 سالگی فوتبال بازی می کردم و روزی در تمرین مشغول روپایی زدن بودم که این مساله مورد توجه مربی ام قرار گرفت و همان جا به استعدادم در کنترل توپ و زدن روپایی پی بردم.

وی ادامه داد: با توجه به این امر تصمیم به زدن رکورد در کشور افتادم و حالا خیلی خوشحالم از اینکه توانسته ام به عنوان اولین نفری در ایران باشم که رکورد 5 کیلومتر روپایی رو به عقب را ثبت کرده ام و خدارا بابت این امر شاکرم.

جوان با استعداد ورزش کشور در خصوص شرایط لازم برای ثبت رکورد گفت: برای هر رشته ورزشی فیزیک بدنی مهم است و این امر در راستای ثبت رکورد با قدرت و استقامت عضلانی بیشتر نمود پیدا می کند. لذا باید نزد مربی ای کار کنیم که تجربه و تخصص این رشته را داشته باشد و مساله مهم تر دیگر در ثبت رکوردها تمرکز است که باید مورد توجه فراوان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید؛

در ورزش پایه سرمایه گذاری کنیم تا در مسابقات معتبر جهانی بدرخشیم

امثال طارمی و آزمون در کشورمان کم نیستند


او در ادامه گفت: به هر حال خواستن، توانستن است و زمانیکه شما انگیزه کافی داشته باشید، می توانید تمام موانع را از پیش رو بردارید و به موفقیت و هدفتان برسید و دیده شوید.

میرزایی در ارتباط با شرایط ثبت رکورد و نیز حمایت ها در کشور بیان کرد: رکورد زدن کار آسانی نیست و برای ثبت یک رکورد زحمات فراوانی کشیده شده است. عرق های فراوانی ریخته شده و از خوش گذرانی ها زده شده است تا رکورد به بهترین نحو در کشور ثبت گردد. لذا اگر ورزشکار از هر لحاظ حمایت شود، دلیلی بر خروج ورزشکار از کشور و مهاجرت وجود ندارد و ورزشکار این رکورد را با افتخار برای کشورش ثبت می کند و شاید عزیزانی که در گذشته رکوردهای فراوانی ثبت کرده اند، حمایت کافی و لازم از آن ها نشده است.

خالق رکورد جدید روپایی با توپ فوتبال در کشور از علایق ورزشی خود نیز گفت: علاقه بسیاری به ورزش فوتبال دارم. تیم مورد علاقه ام پرسپولیس تهران است و علاقه خاصی به آقای کریم باقری دارم . ضمن اینکه هم اکنون نیز دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم بتوانم در آینده بیشتر رکوردهای کشور را جابجا و به نام خودم ثبت نمایم. تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم در آینده رکورد خوبی را از خودم در گینس به ثبت برسانم.

محمدرضا میرزایی در پایان گفت: خدا را شاکرم که چنین استعداد و توانایی در من نهاده است تا بتوانم این رکورد را ثبت کنم. از پدر و مادرم بابت زحماتی که در طی این سال ها برایم کشیدند تشکر می کنم. ضمن اینکه تشکر ویژه ای از مربیان خودم آقایان مصطفی زارعی، رکورد دار طناب زنی در ایران و جهان و حسن ولیپور، رکورد دار روپایی ایران و گینس و اکبر سیلانی دارم و در آخر از تمام کسانیکه من را در ثبت این رکورد یاری نمودند تشکر می نمایم.

گفتگو از محمدرضا طارمی

224304