سورنا ستاری در اراک گفت:

دانشگاه‌ها مبدا اقتصاد، تکنولوژی تولید علم و فرهنگ هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دانشگاه اراک گفت: دانشگاه‌ها نهادهای مرجع در تولید علم و رشد فناوری هستند و باید به جایگاه اصلی و اثرگذار خود در روند توسعه درکشور برسند.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز شنبه در سفر یک روزه خود به اراک در آیین افتتاح مرکز نوآوری معین دانشگاه اراک، افزود: بودجه کشور در سه پایه آموزش، بهداشت و دفاعی تقسیم می‌شود و بقیه آن در سایر بخش ها جای دارد.
وی اظهار داشت: اگر تاثیرات این سه پایه در اقتصاد مشهور نیست حتما جایی خلل وجود دارد و می‌طلبد که آموزش مناسب در بستر جامعه و تغییر فرهنگی لازم در آن راستا ایجاد شود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مراکز نوآوری و رشد، کانون‌های تغییر و ترمیم جامعه هستند تا اثر بخشی لازم حاصل شده و توسعه متوازن و رشد و پویایی رقم بخورد.


ستاری افزود: دانشگاه‌ها مبدا اقتصاد، دفاع، تکنولوژی و تغییرات فرهنگ هستند و تولید علم و فرهنگ از بطن دانشگاه برمی‌خیزد.
وی اظهارداشت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید با جامعه تعامل هدفمند داشته باشند و منطبق با فرهنگ و نیاز روز حرکت کنند و درآمد آن از محل فروش دانش محقق شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: مراکز دانشگاهی قلب علمی و فناوری هر منطقه هستند که باید با تولید علم کمک رسان بوده و فواید کاربردی پژوهش و فناوری را به صورت ملموس در زندگی مردم بیاورند.


ستاری افزود: هرچه مراکز فناوری و رشد افزایش پیدا کند دانشگاه ها به جایگاه تاثیرگذار خود نزدیک می‌شوند.


مرکز نوآوری معین دانشگاه اراک در زمینی به وسعت مترمربع و با منابع مالی ۴۰ میلیارد ریال ساخته شده و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز و راه‌اندازی آن سرمایه‌گذاری شده است.


نوآوری در توالی مدرسه، دانشگاه و فناوری، استعدادیابی، مهارت ورزی و آماده سازی برای بازار کار از اهداف راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه اراک است.
این مرکز در چهار گروه شامل تکنولوژی موتور و گیربکس اتومات، نظام مهندسی ساختمان، تکنولوژی آب و اتوماسیون صنعتی فعالیت دارد.
بازدید از شرکت آونگان اراک ، افتتاح مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک، حضور در نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و هسته‌های مستقر، افتتاح ستاد مرکزی بازار نوآوری، سرای نوآوری فناوری نساجی و مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز خدمات پرستاری در منزل از دیگر برنامه‌های این سفر است.


استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک قطب دوم صنایع مادر تخصصی و پیمانکاری و کانون چهارم صنعت کشور است که به پایتخت صنعت ایران شهرت دارد.

223963