بذرپاش برای شرکت های هواپیمایی خط و نشان کشید

وزیر راه و شهرسازی، از تعیین نرخ دولتی برای پرواز‌های اربعین خبر داد و تاکید کرد که شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت این نرخ هستند.
تصویر بذرپاش برای شرکت های هواپیمایی خط و نشان کشید

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، پس از جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: «در حوزه سفر‌های زیارتی برای اربعین، انشالله نرخ‌گذاری انجام خواهیم داد و هر شرکتی که همراهی نکند، اجازه پرواز نخواهد داشت. ما از اختیارات خود در سازمان هواپیمایی استفاده خواهیم کرد.»

وی افزود: «امسال نیز نرخ دولتی برای پرواز‌های اربعین اعلام می‌شود. برای راحتی بیشتر زائران، خواهشمندیم بلیط‌های رفت و برگشت تهیه کنند تا دچار مشکل نشوند. البته بخشی از این کار‌ها در اختیار ما نیست و فرودگاه‌های عراق، نجف و بغداد ممکن است محدودیت‌هایی وضع کنند که ممکن است به آزار و اذیت زائران منجر شود؛ بنابراین تهیه بلیط رفت و برگشت می‌تواند به سهولت بیشتر سفر کمک کند.»

بذرپاش ادامه داد: «زائران می‌توانند بلیط‌های خود را از آژانس‌ها یا سایت‌های معتبر خریداری کنند. سازمان هواپیمایی نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام خواهد داد.»

مهرداد بذرپاش اعلام کرد: «نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی با ۳۲ راهبرد و ۱۰۵ سیاست به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه ابلاغ شده است.»

وی افزود: «۴۰ کیلومتر باقی‌مانده از پروژه دو خطه‌سازی محور ریلی اهواز-اندیمشک ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه با ارزش ۳ هزار میلیارد تومان، به زودی افتتاح خواهد شد. ۷۰ کیلومتر ابتدایی این پروژه نیز توسط رئیس جمهور شهید افتتاح شده بود.»

بذرپاش همچنین درباره پروژه‌های فرودگاهی گفت: «ترمینال بین‌المللی فرودگاه رامسر طی یک یا دو هفته آینده به مدار خدمت‌رسانی فرودگاهی کشور اضافه خواهد شد. ترمینال فرودگاه ایلام نیز آماده بهره‌برداری است و طی یکی دو هفته آینده افتتاح می‌شود.»

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مشکلات بازار بلیط هواپیما اشاره کرد و گفت: «در پی حکم دیوان عدالت اداری، بازار بلیط هواپیما بهم ریخت. ما موضوع را به آقای مخبر انتقال دادیم و تقاضا کردیم بلافاصله در شورای سران قوا طرح موضوع کنند، زیرا این مسئله به بی‌نظمی در بازار بلیط هواپیما منجر شد و از اختیارات ما خارج شده بود.»

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، پس از جلسه هیات دولت و در پاسخ به خبرنگار دانشجو اعلام کرد: «امسال نرخ‌گذاری بلیط‌های هواپیما برای اربعین انجام خواهد شد و نرخ‌گذاری به صورت رفت و برگشتی خواهد بود. از زائران تقاضا داریم برای سهولت سفر خود، بلیط‌های رفت و برگشت تهیه کنند.»

وی افزود: «نحوه فروش بلیط‌ها توسط سازمان هواپیمایی اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین، هر شرکتی که از این نرخ‌گذاری تبعیت نکند، اجازه پرواز نخواهد داشت.»

منبع: دانشجو

706883